torsdag 9 januari 2014

Dagarna..

...rinner i väg och jag sitter återigen i mitt kök med en kopp kaffe och förbereder mig på dagens aktivitet på rehabiliteringen.
Har ingen aning vad jag ska göra i dag men har för mig att det var någon lunta jag ska fylla i.
Mycket datahäng blir det och andra formulär jag fyller i.
Å så oftast något praktiskt.
Jag håller ungefär en timme sen försvinner mitt fokus in i min utbrända hjärna.
En timme av dom två jag är där får jag något vettigt gjort sen går det bara trögare och trögare men "frisk" är jag...heh

Jag funderar på att cykla i dag.
Fast nu när jag tittat på väderstationen så vet jag inte riktigt.
Det är nollgradigt ute.
Undrar om det kan vara halt då?
Får bestämma mig när jag går ut och ser hur det ser ut.
Fördelen med cykeln är att jag tar mig hem snabbt.
Längtar redan tillbaka till min varma grotta...

Annars så har natten varit hyfsad.
Inte superbra men bättre än när det är illa.
Jag är glad för allt som handlar om att jag får sova även om sömnen inte är som jag vill ha den.
Innan jag la mig i går så klev jag in i duschen och tvagade min kropp.
Det är alltid skönt att avsluta dagen så.
Men innan jag la mig så gjorde jag min utmaning och läxa.
Utmaningen består i att tänka genom dagen och skriva ner tre positiva saker jag upplevt.
Läxan bestod i att skriva ner små saker jag kan göra när jag mår riktigt dåligt för att jag även om det bara är för en kort stund, ska må lite bättre.
Så det gjorde jag innan jag kröp ner mellan svala lakan.

Nej nu är det dax att fixa till mig.
Tiden går fort på morgonen och jag måste känna att jag har god tid så jag inte blir stressad.

Ha en bästaste dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Skönt att krypa ner i renbäddat :) ja ibland kan dom enkla sakerna vara jobbiga men hoppas allt är bra med dig ändå kramen

    SvaraRadera