lördag 18 januari 2014

Dagen efter en mycket trivsam kväll...

Så är det Lördag i dag.
ledig dag, underbar dag!
Det är bara jag som är vaken mina ungdomar sover sött fortfarande

I går blev en mycket härlig kväll.
Ungdomarna kom ganska så sent då Midi jobbat hela dagen och ville ta det lite lugnt innan hon packade ihop för att gå över till mig.
Jag hade maten färdig när dom kom.
Jag hade tagit fram tomatsoppan med tortellini från frysen.
Den är precis lika god fast den varit fryst.
Jag satt med dem medans de åt.
Var en schysst moder och diskade bort så ungdomarna kunde sitta och slappna av.

Å sedan blev vi fast i köket.
Mest jag och Midi men Mini satt med oss stundtals.
Å så mysigt det var.
Jag underhöll dem med berättelser under temat mest konstiga och extrema dejter och män jag träffat sen jag skiljde mig.
Å jo, tyvärr så har det varit några riktigt underliga män jag haft kontakt med.
Sådär konstiga att jag efteråt undrat om dom verkligen fanns.
Nu var det förvisso länge sedan, det var mer i början efter skilsmässan som jag dejtade lite väl friskt.
Å oj vad ungdomarna skrattade.
Å jag med förstås...

Vi pratade ju givetvis om annat med.
Hade ett långt samtal om äldrevården.
Mini praktiserar på ett äldreboende nu i Januari så det finns många funderingar.
Å jag är väl en bra vägg då jag jobbat så länge med äldre människor.
Sen har jag gett henne lite tips, hur man lättast gör somliga saker som att ex. ta på stödstrumpor osv.

Mini var mig behjälplig då han fixade laptopen åt mig.


Bild lånad från nätet

Har haft för lite utrymme ett tag nu och haft svårt att se vad som ligger och tar upp plats.
Sen var hårddisken av någon anledning partierad, alltså uppdelad i flera delar.
Mini tog bort det så helt plötsligt så har jag ca 130 GB i ledigt utrymme.
Han är så himla duktig på datorer, sonen min.
Blir fascinerad då han med sådan lätthet löser krångliga saker på datorn.
Han är ett riktigt snille och den ömma modern är mycket stolt över honom. 

Så som ni förstår så hade jag en supermysig kväll.
Kände en go värme inom mig när jag gjorde kväll och la mig i sängen.
En go värme genererad av mina härliga och underbara ungdomar!

Ha nu en superdag alla fina!

Kramen om!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar