fredag 24 januari 2014

Fredagseftermiddag då...

...och snart kväll.
Jag är sådär gruvligt trött.
Tittar på klockan och längtar tills jag kan lägga mig.
Men vad f-n är det för tänk när det är fredagskväll?
Veckans timmar på rehab har tagit på mer än någonsin.

Å nu sitter jag här mol allena i mitt varma kök.
Barnen har jag kramat om hårt och pussat på innan dom gick bort till sin pappa.
Jag tror jag struntar i "fredagsmyset", vad ska man göra så här på tu man hand?
Jag sjunker nog ner i dimman av trötthet, försöker se "På spåret" innan jag bäddar ner mig för natten.

Bild lånad från nätet.

Det går det med.
Å i morgon bitti när jag vaknar och inser att jag är ledig så känner jag mig förhoppningsvis lite piggare.
Å med vetskapen om två lediga dagar så kan helgen bli skön och avkopplande för mig.
Jag är ju ganska så duktig på att bara rinna ut och vara..

Kallt är det i dag i alla fall.
I morse var det - 22 grader.
Å nu är det nästan det igen.
Tur att jag har tak för huvudet.
Jag ska inte klaga när jag kan vara inomhus.
Det finns nog säkert alldeles för många uteliggare som fryser sig halvt ihjäl i sån här kyla.
Usch så himla tråkigt.
Men jag har det varmt och gott trots att jag känner mig frusen men det gör jag jämt när jag är trött.

Nu ska jag fortsätta slöa framför tv;n.

Ha en härlig fredagskväll alla fina!

Kramen om!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar