måndag 13 januari 2014

God morgon...

Då var det morgon igen.
Jag sitter som vanligt i mitt kök och försöker sakta men säkert vakna till liv.
Hade inte haft något emot att ligga en stund extra men det är Måndag och dax för rehabilitering.
Jag sitter med morgonens första kopp kaffe.
Det smakar ljuvligt kan jag berätta för er.

I dag måste jag promenera in till rehabiliteringen.
Inget jag ser fram emot direkt.
Det är -13.3 grader ute.
Kallt som attsingens med andra ord.
Men vad gör jag när jag inte har pengar på busskortet.
Förstår att det blir ännu en genomfrysen dag för mig.
Vad är väl en bal på slottet....

Natten har i sig varit hygglig.
Hade lite svårt för att bestämma mig vad jag skulle se på tv när jag la mig i går kväll.
Till slut blev det "I en mördares huvud", eller vad den nu hette.
Passade alldeles utmärkt att blunda och lyssna till.
Sådär som jag gillar när jag lagt mig.
Mitt sätt att slappna av inför natten.
Å jo jag sov skapligt men vaknade för tidigt.
03.30 igen.
Det är ett klockslag jag inte är så förtjust i.
Men, sån är jag tydligen.

Nu får ni ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar