tisdag 21 januari 2014

Godmorgon...

Är morgonen verkligen god?
Naje i dag tycker jag inte det.
Är så himla trött.
Nej det i sig är väl inget ovanligt men ändå.
Hade önskat att nattens sömn gjort mig fri från trötthetens slöja, pigg och alert.
Men så är det inte, jag är varken pigg eller alert,  bara trött!
Nåväl som jag brukar skriva, vad är väl en bal på slottet...

I går så tog jag bussen in till byn och handlade.
Jag blev mycket nöjd då flertalet varor var till härligt lågt pris.
Sen mötte Maxi upp mig vid busshållplatsen och hjälpte mig med kassarna.
Väl hemma packade ungdomarna upp och sen satte dom i gång att skära upp grönsaker.
Jag benade ur en grillad kyckling.
Sen blandade jag chunky salsa med créme fraiche, värmde upp den och rörde ner strimlad kyckling.
Det serverades med olika grönsaker i tortillabröd.
Jisses så gott det var.
Vi satt länge och åt, riktigt njöt av den goda maten.

Mini diskade bort, jag värmde på en kaffe och sen så blev det soft läge för hela slanten.
Låg och såg lite på tv.
Ringde Herr J så vi pratade bort en halvtimme.
Jag var uppe när Midi kom hem efter praktiken.
Jag gjorde hennes lunchlåda och hörde hur det gått på jobbet.
Sen kröp jag ner i sängen, klockan visade på 22.
Trodde jag skulle somna bums så trött som jag var men icke då.
John blund behagade inte hälsa på och strö över sitt sömnpulver på mig.

Bild lånad från nätet

Jag snurrade i timmar så det är kanske inte så konstigt att jag är trött nu och inte känner mig utvilad.

Å nu är det bara att fixa till mig och göra mina timmar på Digitaliseringen.
Längtar tills jag kommer hem, det ska ni tro att jag gör.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



3 kommentarer:

  1. Ja jag förstår hur du känner, själv är det både snörvligt o ont i kroppen men bara att lyssna på kroppen ....låter skönt med kidsen i huset :) ta hand om dig å kramen

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du ändå fått en bra dag!
    Här är det nu -8 grader..det var -6 i stan!
    Ha en fortsatt bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Finns inget värre än en frånvarande John Blund!:/
    Hoppas kommande natt blir bättre!
    Kram!
    BeataMorot

    SvaraRadera