onsdag 8 januari 2014

Hem ljuva hem...

Det var så otroligt skönt att kliva in i min ombonade grotta i dag efter avslutad rehabilitering.
Det blev inget studiebesök i dag, däremot på fredag.

Nåväl väl hemma så var ingen hemma.
Maxi är ledig i dag men hon gick nog ut på en långpromenad.
Det kändes mycket skönt att vara mol allena.
Inte för att mina ungdomar är störande eller så utan mer bara få rinna ut i lugn och ro utan någon som vill prata med mig.

Jag har fortfarande grymt ont i kroppen men däremot är jag en smula piggare än i går.
En smula skriver jag, alltså inte superpigg men jag känner skillnaden.
Har diskat bort och så har jag byggt ihop en härlig köttfärssås som ska få puttra till sig i stekgrytan på spisen så smakerna riktigt gifter sig med varandra och den blir krämig och god.
Det är bäst att passa på medans någon form av ork finns.

Jag har fryst ner det som blev kvar från middagen i går då jag gjorde potatisgratäng med kassler.
Blir bra för mig att ta fram efter fredagen då barnen växlar boende igen.
Brukar inte laga så mycket mat när jag är ensam här i grottan.
Ser oftast till att det finns rester som jag kan ta fram från frysen och bara värma upp i micron.
Det duger mer än gott för mig.
Det räcker att jag lagar mat när mina ungdomar bor hos mig.

Resterande av dagen lär gå i vilans tecken så jag orkar med morgondagen.
Jag borde tvätta mitt hår men just nu tror jag inte att jag orkar det.
Jag säger bara det, tur att jag har ett bra hår som inte behöver tvättas var och varannan dag.
Hade jag aldrig fixat.
Å fördelen med att ha lite halvlångt är att det går att sätta upp så slipper jag tvätta det på några ytterligare dagar.
Tänk att det ska ta sån kraft och energi att göra en sån simpel sak som att tvätta mitt hår.
Önskar någon annan kunde göra det så jag slapp...*L*

Nej nu kallar sängen med höga lockrop.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Så blått och fint det var hos dig! Den blå färgen gör underverk! ;) Skön kväll till dig!/Mormor

    SvaraRadera