måndag 20 januari 2014

Ja men då så...

Första dagen på digitaliseringen gjord.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är trött.
Det riktigt snurrar i min utbrända hjärna av röster och intryck.
Till råga på allt så blev det stormöte i dag med information från högsta hönset så alla samlades i ett och samma rum och för mig så kändes det som miljarder människor och rena grekiskan tedde sig informationen.

Jag har i alla fall gjort mina två timmar.
Jag har scannat in en hel del papper och beskurit bilderna.
Jag har mitt eget bord med min egen dator i ett mindre rum där vi bara sitter två stycken.
Sen fick jag känslan att det är ganska så slött där.
Vissa verkade bara gå runt och inte få något gjort.
Men, men inte min ensak.

Nu väntar jag på att mitt kaffe ska gå klart så jag kan avnjuta en kopp av det svarta guldet.
Lite senare är det dax att ta mig in till byn för att handla.
Funderar lite över vad jag ska laga för middag i dag men har just nu inga större uppslag.
Får se på affären.
Har varit duktig och skrivit handlingslista.
Det är som oftast bra att ha.
Det är ju inte alltid så att denna virriga hjärna fungerar som den borde.

Å när jag väl är hemma igen, gjort bort middagen, så ska jag bara ta det lugnt och njuta av friden i min ombonade grotta.

Ha det gott alla fina!

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Kanske trevligt att få komma hemifrån o göra nåt annat? Kan kännas bättre då. Jag kan tycka att det är trevligt att komma hemifrån, göra nåt annat och träffa folk. Men jag vet inte hur det är där du är...förhoppningsvis blir det bra för dej. Sköt om dej. Kram

    SvaraRadera