söndag 19 januari 2014

Ja se det snöar...

Sitter i mitt kök och tittar ut genom fönstret.
Japp, det snöar i dag igen.
Det verkar inte finnas någon hejd på snöandet.
Tror att det snöat varje dag den senaste veckan.
Temperaturen visar på - 11.5 grader så det är fortfarande kallt.
Himla tur att jag inte behöver gå ut i dag.
Jag kan med gott samvete stanna inomhus, så det så! *L*

Vad gjorde jag i går då?
Ingenting särskilt och ingenting vettigt.
Jag förberedde middagen ganska så tidigt.
Mina ungdomar gick i väg och var borta väldigt länge.
Jag la mig i sängen för att vila och möjligen sova en siesta.

Telefonen ringde.

Bild lånad från nätet

Det var Herr J.
Vi pratade ganska så länge.

Efter samtalet la jag mig igen men kunde inte sova fast jag var trött.
Då gick jag upp och satte i gång med middagen.
Kokade potatis, gjorde potatismos, stekte köttbullar.
Tidigare på dagen hade jag kokat lingonsylt så det serverades till.
Ungdomarna kom hem.
Jag satt med dem medans de åt.
Sen la jag mig igen.
Låg och smaskade på lite chips och tittade på en bra dokumentär.
Och så somnade jag...
Vaknade 22.00...heh

Gick upp och tog mina tabletter.
La mig igen.
Somnade...

Det är såhär helgerna ser ut pga rehabiliteringen och mina timmar borta från grottan.
Helgerna genomlevs i ett töcken av trötthet.
Jag sover mycket (å det är väl förvisso bra då jag sover för lite under vardagarna).
Nej särskilt roligt är det inte.
Men det är tydligen såhär det ska vara.

I dag så har jag inget på agendan.
Inte vad jag vet än i alla fall.
Ingen större idé att planera något då jag inte vet om jag orkar..
Jag tar dagen som den kommer!
Det får bli som det blir!

Ha nu en härlig Söndag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Låter rätt skönt själv sitter jag o funderar på om jag skall sjuka mig då jag inte mår bra ryggen värker som f..n o snorig men fasen att man skall tycka synd om dom på jobb istället för att tänka på sig själv ..hoppas du får en skön söndag kramen

    SvaraRadera
  2. Oj vad du har varit duktig och lagat en massa mat och kokat lingonsylt. Synd bara att du har sånt strul med sömnen. Då blir allt som i en bubbla. Man får helt enkelt ta dagen som den kommer.

    SvaraRadera