söndag 19 januari 2014

Jag längtar....

...redan nu tills det blir Fredag och helg igen!
Lite galenskapigt förstås men ack så ljuvligt!
Å drömma får man väl göra.

Inte för att jag har några särskilda planer för kommande helg, jag lär ju som vanligt vara mer än lovligt trött  men känslan av att inte behöva kliva ur sängen på morgonen eller krypa omkull i sängen när helst jag har lust är mycket lockande.

Vad jag skulle vilja göra nästa helg är att dricka ett glas gott rött och så skulle jag vilja orka måla.
Jag hade ju kommit i gång men så fallerade orken.
Å jag vet hur mycket positiv energi målandet ger mig.
Så, nästa helg ska jag banne mig försöka se till att jag tar fram duk, färger och penslar.
Jag ska sätta upp det som ett mål!

I övrigt så har dagen flutit på bra.
Jag har faktiskt inte legat och vilat i dag.
Har inte tordas då jag känt mig rädd för att  somna och sova som i går kväll.
Det blir liksom inte bra om jag måste lägga mig i hyfsad tid ikväll då jag måste upp i morgon bitti.
Ska ju på det nya stället så det hade ju vart trivsamt om jag kände mig lite pigg i alla fall.
Fast känner jag mig själv rätt så lär sömnen bli skral i natt.
Brukar bli så när jag blir övertrött och så nytt ställe i morgon på det.
Men, men det blir som det blir...

För en stund sedan ringde min finaste Pappelino och ville höra om allt var okey.
Det var nog något tag sedan jag ringde honom sist.
Har ju inte riktigt den orken i dag att sitta i telefonen.
Är jag trött glömmer jag lätt.
Men han fick ju höra min härliga röst så han blev nöjd och belåten.

Nej men hej hopp, kanske är dax att ta mig in i duschen.

Ha det gott alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en bra dag i morgon - trots att det är ett nytt ställe.. Och jag kan definitiv förstå din längtan till helgen redan.. Jag är likadan. Trots att jag numera inte räknas som sjuk. Skönt att läsa att ni fick det fint du och dina fina ungar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha Ja, längta till nästa fredag gör jag med! :-)
    sv:
    Tack! :-)
    Hoppas du får en bra vecka!

    SvaraRadera