lördag 4 januari 2014

Lång sovmorgon...

Hade en sådan där konstig dag i går då jag var svimfärdig av trötthet men inte kunde komma mig till ro och sova siesta.
Till slut blir jag helt snurrig i skallen, illamående och får taskig balans.

Mina ungdomar trillade in vid fyrasnåret.
Jag hade lagat till en enkel middag som jag ätit själv i sängen.
Syftet var att stilla hungern och sen somna av utmattning då kroppen jobbar på högt tempo när jag ätit.
Men det ville sig inte.
När ungdomarna åt sin middag satt jag vackert på en stol i köket och höll dem sällskap.
Som vanligt när de är här så skrattas och skojas det mycket.

Midi sa att hon skulle åka in på affären sen och fixa till något gott till kvällen som hon trodde jag skulle gilla.
Tja inte säger då jag nej en sådan gång.
Tjejerna åkte i väg och väl hemma igen så sattes det gång i köket.
Själv låg jag i sängen.
När det var färdigt så ropade dom in mig i köket.
Åh wow så gott det var.

Midi hade gjort en blandning av finhackade tomater, röd lök, färsk basilika som hon blandat med balsamvinäger och olja, salt och peppar.
Det bredde hon över en brietårta och så skjuts in i ugnen tills brien blev varm och lite rinnig.
Till detta serverades baguette.

Bild lånad från nätet

Det var grymt gott.
Vi satt och njöt och mådde fantastiskt bra.
Midi blev givetvis jätteglad när jag tyckte så mycket om hennes överraskning.
Det blev en fin avslutning på kvällen.

Efter det tog jag alla mina många piller, la mig men kunde inte sova.
Tror jag somnade någonstans vid 03, vaknade tidigt men lyckades somna om.
Så det blev en liten sovmorgon i dag..

I dag är det Lördag.
Planer finns inte, jag är fortfarande trött men givetvis blir det att laga middag.
Jag tänker göra en köttfärslimpa som jag ska fylla med champinjonstuvning.
Till det blir det antingen potatis eller ris.
Vad lagar ni till middag i dag?

Nu lite kaffe och så ska jag fortsätta denna dag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fin lördag! Och vilken överraskning! Underbart!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt med en sån fin överraskning...dessutom gillade du det:-) Härligt. Ha en fin lärdagkväll. Kram

    SvaraRadera