lördag 11 januari 2014

Lördag...

God morgon på er i cyberrymden!
I dag är det Lördag, ledig dag för mig.
Jag vaknade tidigt, surt när jag faktiskt kan sova lite längre.
Tror det är den där klockan inom mig som väcker mig.
Men natten har varit skaplig om jag bortser från det tidiga uppvaknandet.
Å när jag skriver tidigt så menar jag det.
Klockan visade 03,30 då jag sovit klart.
Har legat och slötittat på tv i sängen tills jag ansåg mig ha  ett vettigare klockslag att kliva upp.

Gårkvällen var ytterst lugn.
Jag gjorde inte så mycket.
Hade en mycket oroande känsla inom mig så jag blev tvungen att ta ångestdämpande.
Fast jag tycker inte att dom hjälper direkt.
Jag såg lite på tv.
Tänkte se "Broarna i Madison County" som kanal 11 visade.

Bild lånad från nätet

Jag älskar den filmen, tycker att den är så vacker och brukar oftast gråta med mot slutet.
Jag såg en timme men sen gick det inte mer.
Kunde inte koncentrera mig alls.
Letade reda på mord och låg i sängen, blundade och lyssnade.
Försökte andas lugnt och stillsamt.
Försökte komma till ro.
Det gick sådär.
Såg slutet på "Broarna", växlade sen tillbaka till mord och lyssnade tills jag somnade.

I dag vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Det är så kallt ute att jag inte lär vilja gå ut alls så det blir nog en innedag.
Funderar på om jag ska börja se filmen jag lånat från rehabiliteringen.
"Att välja glädje" av Kaj Pollak.
Hen ville att jag skulle se lite grann av den så vi kunde diskutera den till veckan.
Jag har ingen aning om vad den handlar om men den sägs vara bra.
Gissar att den filmen får en att tänka, kanske i andra banor.

Vad hittar ni på i dag?

Jaja, nu tror jag att det är dax att bädda min säng och dricka lite kaffe så ha det bäst alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Åh den filmen är ljuvlig :) har sett den många ggr :) ja jobbet gick ok nu myspys önskar dig oxå en skön kväll kramen

    SvaraRadera
  2. Fint det blev när du ändrade färg här inne på bloggen!

    Kram

    SvaraRadera