söndag 5 januari 2014

Men så disigt...

...det är ute.
Just i dag ser det ut som en riktig höstdag.


Från mitt köksfönster

Lite galet men för mig så är det helt okey så länge snön inte vräker ner och det blir typ -20 grader.
Jag vet att den kommer, det är ju faktiskt vinter och redan nu känns det gruvsamt.
Nej, jag gillar verkligen inte vinter!

Trettondagsafton är det vist i dag.
Röd dag i helgen för hela slanten.
Det är väl i sig inte så märkvärdigt.
Vi ska bara vara hemma.
Mat har jag sen i går då jag gjorde köttfärslimpa som jag fyllde med champinjonstuvning.
Det var riktigt gott.
Så det duger gott i dag med...

På diskbänken så puttrar min perkolator.
Längtar till morgonens första mugg.
I går drack jag inte så mycket.
Hade ingen lust.
Så i dag så kurrar magen av förväntan då den vet att jag snart ska sitta och sippa på det fantastiskt goda kaffet jag gör.
Det är verkligen en njutning om jag ska se till det lilla.
Å andra sidan kräver jag sällan särskilt mycket.
Jag är nog mest van vid det lilla.
Å det är inte fel, man ska vara tacksam över det som är fint i livet.
Å jag har en hel del att vara tacksam över.


  • Mina underbara ungdomar, livet med dem blir bara bättre och bättre.
  • Min fantastiskt fina Pappelino, vad vore jag utan honom.
  • Min älskade E, våra telefonsamtal var och varannan dag gör gott i hjärtat.
  • Andra vänner jag pratar med som Herr J, Prinsen, Mrs L, Fina Fru V, Fru K och många andra.
  • Grottmannen som får mig att må gott de gånger vi ses på ett mycket otvunget sätt.
  • Mitt måleri, att jag äntligen kommit i gång med det igen.
  • Mina dikter, ett annat sätt att ventilera mina känslor och sånt som händer mig.
  • Mitt goda morgonkaffe.
  • Att jag kan laga mat, oftast koka soppa på en spik. Alltså att laga god mat utifrån små medel.
  • Likaså gäller bakning när jag är i en sådan period.
  • Att jag trots min inre trötthet kan vara social. I lagoma doser i vart fall.
  • Att jag faktiskt orkar kliva ur sängen om morgnarna trots dagar då jag inget hellre vill än att ligga kvar och stirra i taket.
  • Att jag mitt i allt elände kan skratta gott och hjärtligt många gånger åt min egen dåraktighet, å att jag har ett smittande skratt så andra gärna skrattar med.
  • Min blogg givetvis, en mycket bra ventil med härliga läsare.
  • Alla olika mordprogram på tv;n som får mig att riktigt koppla av.

Listan kan egentligen göras hur lång som helst och jag tror att det är viktigt att stanna upp emellanåt och tänka på vad man är tacksam över, eller vad tror ni?


Nej nu börjar min grotta vakna till liv så nu ska jag prata med mina ungdomar!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



1 kommentar:

  1. Hoppas din dag har varit bra trots diset! Och du, vilken bra tacksamhetslista!

    Kramen

    SvaraRadera