torsdag 16 januari 2014

Morgon...

Morgon igen!
Känns som det alltid är morgon.
Och varenda morgon önskar jag att jag slapp gå upp ur min varma, sköna bädd.
Varenda morgon önskar jag mig en sovmorgon.
Men, nä, det är inte möjligt.
Jag måste kliva upp.
Jag måste göra mig i ordning för promenaden in till byn.
Jag måste gå på rehabiliteringen..

Mitt goda morgonkaffe har börjat puttra i perkolatorn.
Hela kroppen ställer in sig när den hör puttrandet.
Den liksom suger in aromen och atmosfären i köket.
Jag har tagit min morgontablett, den som sägs vara stämningsstabiliserande.
Om den är det vet jag ej?
Har inte på mycket länge provat att vara utan så frågan är hur jag skulle må då?
Nå, det är knappast något att fundera över i dagsläget.
Jag knaprar i mig all medicin dom säger att jag bör ta.
Å det har som sagt blivit åtskilliga tabletter per dygn sen förra läkarbesöket.
Det konstiga är att ingen uppföljning varit aktuellt då jag började med två nya mediciner.
Nej inte blir jag särskilt klok på psyk i dagsläget...

På rehabiliteringen antar jag att jag fortsätter göra övningar vid datorn.
Jag jobbar i Word och meningen är att friska upp minnet.
Det är på inget sätt svårt eller besvärligt.
Tycker jag klarar av det mesta med glans.
Jag gick datakörkortet för många år sedan och det här är liknande uppgifter.

Efter rehabiliteringen traskar jag nog raka vägen hem.
I dag är det lite mildare ute, bara - 9.6 grader i stället för - 14 grader som det varit sen i helgen.
Å så snöar det.
Det har kommit gräsligt mycket snö.
Det har snöat varje dag.
Å jag tycker att det är pest och pina.
Ser ingen glädje i det.
Jag har hellre plusgrader och regn.
Många säger att dom vill ha snö för ljusets skull men vadå, just nu är det så få timmar dagsljus att det fasiken inte gör någon skillnad.
Men väder är väder och inget jag kan styra.
Detta får mig bara att längta än mer efter våren med sin skira grönska!



Bild lånad från nätet

Tänk när dom här små raringarna börjar titta fram.
Så underbart ljuvligt!

Ha nu den bästa dagen ever alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Här snöar det inte...men kallt....brr.-17

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kanske dags att sortera i dina tabl, så mycket tabl kan inte vara bra. Det ena kan ta ut det andra så frågan är hur mycket det hjälper dig.
    Här ligger det på nollan o nåt litet snökorn har nog fallit under natten.
    ha en bra dag !!

    SvaraRadera