måndag 20 januari 2014

Ny fas i mitt liv....

Då är dagen D inne och jag ska släppas ut till ett nytt ställe jag ska göra mina 10 timmar i veckan på.
Tro hur det kommer att kännas?
Jag vet bestämt att jag kommer att sakna personalen inne i byn.
Dom har varit grymt underbara.
Tack och lov så har vi inte klippt banden.
Jag ska ju dit varje Fredag.
Men Måndag-Torsdag så gäller det nya stället, digitaliseringen.
Ett ord som fortsättningsvis lär förekomma i mina inlägg.
Än så länge har jag inte funderat så himla mycket på hur det kommer att bli/kännas att vara där.
Det är inte lönt att fundera över sådant jag inte vet något om.
Jag får se vad jag tycker efter i dag.

I går kväll slog vi köldrekord här denna vinter.
Temperaturen kröp ner till strax under - 21 grader
Det är rysligt kallt tycker jag.
Nu på morgonen har det blivit mildare igen, bara - 10.
Tänk att skriva bara - 10 grader, jag säger då det.
Brrr tycker hela min kropp.
Jag avskyr kyla, mår inte bra av det...

Efter jag gjort mina timmar så måste jag åka in till byn.
Jag behöver handla.
Det gapar tråkigt tomt lite överallt här.
Å då är det dax att handla upp.

Så det är dagens göranden för mig.
Förutom middagen som ska lagas till i eftermiddag förstås.
Men så är det ju alltid.

Ha nu en härlig dag alla fina, frys inte ihjäl!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Här är det också kallt....brr...
    Blir att handla maten här med efter lunchen..fisk!

    Ha en bra dag nu!

    Kram

    SvaraRadera