onsdag 8 januari 2014

Onsdag, mitt i veckan...

Ånyo en dag att kliva ur sängen för att ta mig till min rehabilitering.
Sitter med min goda kopp kaffe, försöker andas lugnt och stilla.
Inte känna mig stressad.
Hela den här situationen har fått mig väldigt stressad.
Jag far inte väl av stress.
Jag har blivit extremt stresskänslig men det i sig är väl kanske inte så konstigt när jag tänker efter.
Har ju två sjukskrivningsperioder bakom mig, den första sk utmattningsdepressionen var för bara strax över 6 år sedan.
Han jobba i tre år innan jag föll in i min nuvarande depression.
Hm...
Inte riktigt som jag tänkte mig livet för en tio år sedan i alla fall.

Så vad händer i dag då?
Jo jag ska eventuellt på ett studiebesök till nästa förvaringsplats.
Hen förvarnade mig i går innan jag gick hem från rehab att det kanske händer i dag.
Om inte fortsätter jag väl fylla i frågeställningarna på det program jag började med i går.
Meningen är att man ska kunna klura ut vad jag skulle passa att jobba som.
Själv sitter jag bara och klickar i rutor som kanske passar mig.
Har liksom svårt att se att det skulle kunna leda någon vart.
Men, jag gör som jag blir tillsagd...heh

I går eftermiddag så tog jag tjuren vid hornen och lagade en god middag.
Jag gjorde en potatisgratäng med kassler.
Stod och skar potatisen i skivor för hand.
Min matberedare har gått sönder så där har jag inget val.
Har heller ingen mandolin så då får jag vackert göra det på ett gammaldags sätt.
Gott blev det i alla fall.
Jag satt t.o.m i köket med barnen när vi åt.
Ansträngde mig av bara h-vete för att orka göra det.
Maxi sa till mig att ät i sängen men det har jag gjort sen dom kom till mig i fredags så jag valde bort det i går.
Det lär bli ett kors i taket för mig.

I dag känner jag mig faktiskt lite piggare.
Inte lika illamående trött som jag vart hela långhelgen.
Jag hoppas att det håller i sig...

Ha den bästa dagen alla fina!

Bild lånad från nätet


Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en bra dag !

    Kram,kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra där ...ha det bra sedan o bara ta hand om dig kram

    SvaraRadera