onsdag 29 januari 2014

Onsdag...

Sitter i köket, tittar ut och det är becksvart.
Det ser ut som om det är mitt i natten.
Gatlampan lyser upp med ett nätt orange sken. 
Här inne har jag tänt några ljuslyktor på köksbordet.
Jag vill starta upp dagen lugnt.

I går så ryckte jag upp mig och tog bussen in till byn.

Handlade ordentligt mycket.


Bild lånad från nätet

Det kändes skönt att göra det redan nu då det är mindre folk på affären än närmare helgen.

Barnen kommer ju till mig på fredag så det är inför mammaveckan jag handlat upp
Det blev lite väl mycket att bära men det gick bra.
Väl hemma så packade jag upp.
Värmde på en kopp kaffe och satte mig för att pusta ut.
Jag blev nöjd med vad jag fick hem.
Det var en hel del bra priser.
Köpte bla annat fläskkotletter, ett storpack så det ska jag göra i helgen.


Bild lånad från nätet

Det enda jag har kvar på fredag är någon mjölk, crème fraiche, bara småsaker alltså och det går fort även om det skulle vara lite mer folk än vanligt på affären.


Sen hade jag en lugn och skön eftermiddag och kväll.
Jag pratade ganska så länge med Herr J.
Det var jättetrevligt.
Å sen tittade jag lite på tv.
Kan dock inte på rak arm komma ihåg vad jag såg.
Redan vid 21 så hade jag gjort kväll och kröp ner i sängen.
Jag sov ju ingen siesta så jag var grymt trött då.
Låg länge och väl och lyssnade på något program på tv,n.
Å somnade..

Å nu så är det Onsdag och jag har min rehabilitering att göra.
Längtar redan tills jag kommer hem.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att onsdagen blir bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt ja jag har just nu tappat lusten för att jobba då det är överbelastat o lite personal helt slut efter ett pass såå hemskt ....vill oxå bara ligga o sova o ha det lugnt o skönt ....hoppas din dag går snabbt så du kommer hem snart igen o kan ha det skönt kramen

    SvaraRadera
  3. Idag är det min dag att titta in hos dej och önska dej en fin dag:-) Kram

    SvaraRadera