fredag 17 januari 2014

Riktigt ljuvligt...

...känns det nu när rehabiliteringen är bortgjord för den här veckan!
Promenaden hem gick med lätta steg.
Det snöade fortfarande men jag brydde mig inte om det.
Väl hemma var det skönt att byta kläder, ta på mig hemmastassen, den sköna.
Å sen värmde jag på en kopp kaffe, startade upp datorn, satte mig på stolen och njöt av känslan av att vara ledig.
Jag ringde älskade E och vi pratade bort en bra stund, som vi vanligen brukar.
Å sen så kröp jag ner i sängen för lite välgörande vila.

Nu väntar jag bara på att mina ungdomar ska komma.
Längtar efter dem något oerhört.
Vill kramas och kramas lite mer och berätta hur viktiga dom är för mig och hur mycket jag älskar dem!
Det ska bli härligt när min lilla grotta vaknar till liv av deras prat och skratt.
Tur man har något att se fram emot.

På Måndag så blåser det nya vindar.
Jag ska flytta över till nästa ställe jag ska vara på, digitaliseringen som jag tidigare skrivit om.
Det tråkiga är att mannen som jag trodde skulle vara min handledare byter ställe så det blir en ny handledare.
Det känns lite si och så men det lär väl fungera det med antar jag.
Har liksom inte riktigt hunnit fundera över att jag inte ska vara kvar där jag är i dag.
Å jag har tydligen fått vara där extra länge, det brukar vanligen bara handla om en runt två veckor innan man kommer i sitsen att byta ställe.
Jag har haft tur och det som är bra är att jag ska vara där varje Fredag för stöd och uppföljning.
Den biten känns okey!
Men, nej jag tror att jag lägger ner det tänket tills måndagsmorgon, dumt att grunna över det jag inte vet eller inte kan göra så mycket åt!

Japp, nu är jag redo för helg!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. *ler* Mmmmm, visst är fredagar underbara!?? Kram på dig och hoppas du får kramas mycket i helgen!

    SvaraRadera