onsdag 22 januari 2014

Smörgåstårtan...

Ja men nu är den färdig.
Å så gäller det att klara av att hålla mig tills i eftermiddag.
Är redan nu sugen.

Utlovade bilder;

Min smörgåstårta



Uppifrån

Den är mycket enkel men väldigt god.
Jag blandade gräddfil med créme fraiche, en dutt majonnäs, finhackad purjolök, tonfisk och bostongurka, lte flingsalt och peppar.
Jag använder polarkaka och så brer jag på samma fyllning på alla lager.
Låter den stå över natten så den gonar till sig ordentligt.
Som ni ser så har jag garnerat med finhackad rödlök, tomat, gurka, ägg och räkor.

Nu har jag lagt tomaterna och äggen så att Maxi lätt kan ta bort dem, då hon är allergisk mot tomater och ogillar ägg.

Prova gärna någon gång, det är supergod!

Ha det bäst!

Kramen om!




5 kommentarer:

  1. Hej, trevlig blogg du har, kul att jag hittade hit. Jag läser om din historia och blir ledsen i själen av att du mår dåligt. Jag skriver också om att må dåligt, medberoende är det som jag har drabbats av och håller på att tillfriskna ifrån. Jag har arbetat ganska länge med mitt tillfrisknande men det finns alltid bra saker att läsa och fundera över. Ta hand om och bearbeta känslor och tankar som kommer upp under dagen när man möter tillvaron. Håller tummarna för att du blir frisk och pigg snart igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susanne för din kommentar.
      trevligt att du hittat till mig!

      Radera
  2. Den smörgåstårtan såg jättegod ut. Duktigt jobbat:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Mmm gott gott missade helt, så kan det bli :) ibland, jag skall dekorera min nu :) ja gott är det alla fall hoppas du har en bit kvar så du kan mumsa idag :) kram

    SvaraRadera
  4. Nja, tonfisk kommer inte in i min smörgåstårta, jag gör på skinka, ägg o fruktcocktail. Grädde o majonnäs..
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera