torsdag 30 januari 2014

Torsdag...

I dag är jag inne på de sista två timmarna på  Digitaliseringen för den här veckan.
Det känns ju givetvis bra.
Jag har fullt upp med jobb där så jag sitter inte och rullar tummarna.
Däremot arbetar jag i ett mycket lugnare tempo än jag vanligen skulle ha gjort.
Jag scannar in 15 dokument som jag sedan beskär och så sparar jag om dem till pdf fil.
Det tar sin tid för utrustningen är inte supermodern.
Efter de första 15 dokumenten är gjorda brukar det vara dax för kafferast.
Men jag måste tillägga att jag aldrig haft en sysselsättning som är såhär lugn.
Jag som stressat runt till höger och vänster som en skållad råtta tycker att det här är nästan lika med semester..*L*

I går kväll så fick jag världens överraskning.
Min telefon ringde ganska så sent.
Jag var ju lite pigg i går kväll efter den långa siestan så jag var fortfarande uppe.
I vart fall så var det min morbror som ringde.
Jag blev så jätteglad!
Han har det lite ensamt nuförtiden då han blev änkeman för några år sedan.
Så tråkigt att mista sin livslånga kärlek.
Jag tror dom träffades när han var knappt 18 och sedan dess höll dom ihop.
Förr om åren då jag hade bil åkte jag och familjen till dem lite nu och då men sen vi gjorde oss av med bilen så blev det inga fler besök.
Han bor ganska så långt från byn, ute på landet så jag tar mig inte dit utan bil.
Nåväl vi har fortsatt att ha telefonkontakt emellanåt.
Det har gått långt mellan samtalen men alltid så trevligt när det väl händer.
Han är så otroligt olik min mamma fast dom är syskon.
Det finns ingen som helst likhet dem emellan.
Å det är väl det som gör att jag har kontakt.
Nåväl vi bestämde i går att han skulle hälsa på mig i dag på eftermiddagen så det ska bli himla skoj.

Så i dag har jag något att se fram emot och det är ju aldrig fel.
Å i morgon så kommer mina ljuvliga ättelägg till mig igen.
Dax för mammavecka!

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en trevlig dag!
    Jag ska på träff kl 10 o sen läkaren kl 14.50..så dit far denna dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. åh känner igen det där med jobbet lustigt jag skrev just om det på bloggen, skulle oxå vilja ha ett lugnare jobb :) hoppas ditt besök gick bra å att ni pratade av er :) ha det skönt kram

    SvaraRadera