torsdag 23 januari 2014

Torsdagsmorgon..

Ja då sitter jag här igen.
Sitter i mitt varma, härliga kök.
Jag sitter vid köksbordet där jag har laptopen.
Tittar ut och det är jättemörkt trots att klockan faktiskt är 07.

Bredvid laptopen står en kaffemugg med nykokt kaffe i.
Morgonens absoluta njutning.

Bild lånad från nätet.


Min kaffeburk är ganska så lik denna men knoppen på locket skiljer sig och texten är svart.


I dag är det sista dagen på Digitaliseringen för den här veckan.
Det går men det är jobbigt.
Mest på grund av denna extrema trötthet och sömnen som inte fungerar.
Men det är som det är med den saken.
Har ringt upp på psyk för att förnya recept på mina sömnpiller som i princip är slut.
Ska kolla i morgon på apoteket om de kommit in.
Hoppas att dom inte glömt av mig bara för då ligger jag risigt till.
Men det är morgondagens göromål.

I går så åt vi av smörgåstårtan och jisses så god den blev.
Mina ungdomar var helt saliga, det var nog jag egentligen oxå men kände mig lite för trött för att riktigt uppskatta den.
Efter att vi ätit så la jag omkull mig i sängen för att vila.
Letade reda på en mordutredning, blundade och lyssnade och somnade.
Så det kan bli..

Kvällen blev ytterst lugn.
Tittade på Sveriges Mästerkock.
Undrar just hur killen som åkte ut kom med i första taget.
Höll på att svimma när jag såg hur hans bänk såg ut.
När jag lagar mat så håller jag hela tiden undan, det ser aldrig ut i köket.
Kan inte jobba bra om det är rörigt.

Jag tycker att programmet funkar ganska så bra trots att Per Morberg inte längre är med.
Kände mig lite skeptisk innan men har fått backa  i mitt tänk.
Ska bli roligt att följa deltagarna.
Hoppas på en supersäsong med många överraskningar.

Nej nu mina vänner ska jag fortsätta min morgon på egen hand.

Ha det gott alla fina!

Kramen om!


3 kommentarer:

  1. Låter mysigt jag har det likadant och håller med första koppen är ljuvlig :) smörgåstårta skall jag dekorera sen har äggen på kokning :) tog du bild? önskar dig en skön dag fina kramen

    SvaraRadera
  2. Kaffe dricker jag INTE::::
    Doftar ljuvligt när man brygger den smakar nåt för j*vligt.... Oljig, besk smak... :(
    Mästerkockarna följer jag INTE... Kan inte identifiera mig med den sortens matlagning, jag är nog för enkel av mig.
    Däremot så är jag som du, håller undan o rent i köket u jag jobbar, fy för att ha det grisigt..
    Smörgåstårta ska jag pussla ihop en på lör, kväll, den nyblivna 14 åringen har begärt det till kalaset på sön :)'
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera
  3. Det låter som en riktigt go´ morgon! Jag längtar till helgen då jag kan njuta av mina morgnar också. :-)
    sv:
    Nä, för mycket snö vill jag inte ha. LÄNGTAR efter en tidig vår! :-)

    SvaraRadera