måndag 6 januari 2014

Trettondagen...

Fortfarande helg.
Fortfarande ledig!

I går hade jag en sån där ruggigt trött dag igen.
Näst intill äckligt trött.
Å inte kunde jag komma mig till ro och sova en siesta.
Så jag gick omkring i dimma hela dagen.

Var en rar moder och gräddade våfflor till Mini så han fick i sig lite lunch.
Annars så sitter han fastklistrad vid datorn och glömmer av att äta. *L*
Maxi gick i väg på långpromenad.
Midi jobbade på hotellet, vilket hon gjort sen i fredags.

Jag bakade en sockerkaka så ungdomarna kunde ta en fika på kvällskvisten.
Jag ställde fram middagen på köksbordet, så alla fick äta när lusten och hungern inföll.
Jag simmade i min dimma...

Nej, sådana dagar är skitjobbiga att genomleva.

Nu har jag sovit ganska skapligt i natt men känner mig fortfarande lika trött.
Det känns som jag bär på ett ok av stenar som tynger ner mig så jag knappt orkar gå eller stå.
Just nu skulle jag vilja sova tills våren anländer.
Tills ljuset omformar hela min närvaro.
Jag är så trött...

Å i morgon börjar rehabiliteringen igen.
4 dagar som jag ska i väg.
Vet inte hur jag ska orka.
Jag är så trött!

Jag är fortfarande tacksam, se gårdagens inlägg, över mycket men ack så trött.

Ha det bäst alla fina!

kramen om!

3 kommentarer:

  1. Trist att känna en sådan trötthet & ha en massa måsten ...men hoppas du fixar det trots allt kram å ha det gott fina du :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det jobbigt att var trött. Hade själv en sån dag igår. Tror det beror på vädret dock. Här har vi så halt att man inte vågar sig ut o få sin dagliga luft dos:) Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att dagen är bra hos dej!

    Kram,kram

    SvaraRadera