måndag 27 januari 2014

Trött...

Ja då går vi in i en ny vecka igen!
Å den börjar som vanligt med Måndag!

I morse höll jag inte på att ta mig ur sängen.
Överdjävligt trött.
Men skam den som ger sig, efter två timmars snoozning så tvingade jag mig upp.
Varför jag är såhär trött kan jag inte skylla på annat än min egen dumhet.
Jag började måla i går kväll.
Å då försvann tiden som den alltid gör när jag går in i en målning.
Så när jag "vaknade" till hade klockan passerat mer än midnatt.
När jag väl la mig kunde jag inte somna och...ja ni fattar.

Mycket dumt men jag kan inte ångra att jag målade.
Det var underbart, avkopplande och rogivande.'
Å jag målar inte längre när jag mår skitdåligt.
Jag har ändrat syftet med min målning.
Nu målar jag för att må bra.

Så nu sitter jag som vanligt i mitt kök.
Jag har svalt min morgontablett och nu dricker jag kaffe.
Om en timme är det dax att bege mig till Digitaliseringen och veckans första dag där.
Det känns inte som att jag kommer att orka göra så mycket i dag.
Men jag tar det med ro.
Jag har ju inga prestationskrav på mig när jag jobbar där.

Ha nu en härlig början på veckan alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Visst är det ändå härligt att pyssla med nåt. Då glömmer man tid o rum. Du är pysslig du med:-) Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en finfin måndag - här snöar det för fullt.. Suck. Kram

    SvaraRadera
  3. va kul att du börjat att måla igen även om det kanske blir mer sällan ...hoppas det gick bra med det andra du skulle till ha en skön kväll kram

    SvaraRadera
  4. Förstår att det är lätt att gå in helt i målandet när man väl börjar. Ibland har jag lust att börja måla också, men det har aldrig blivit. Tack för dina fina ord när min pappa dog. De värmer. Kramar Annika

    SvaraRadera