fredag 21 februari 2014

Åh heliga guds moder...

Tänka att luften bara gick ur mig...
Åkte in till byn i god tid i förmiddags.
Gick upp på psyk och hämtade det utlåtande som läkaren skrev i går.
Sen gick jag in på rehab i byn och tog en kopia på det.
Min ängel där läste genom och tyckte att det var skitbra skrivet.
Precis nästan lite övertydligt.
Vi sa att vi ses på AF kl 13.00 och så gick jag ner på byn och gjorde mina fredagsärenden.
Det blev Claes Ohlsson och Hemköp.

När jag var klar så hade jag lite tid över innan mötet så jag passade på att titta in till Fru V på sitt företag.
Å hon var ledig just då.
Vi gick ner i källaren och pratade bort en halvtimme.
Det var så himla fint att få den där lilla stunden tillsammans.

Å så mötet då med AF och rehab i byn.
Det gick alldeles utmärkt eftersom jag hade intyget från läkaren.
Så f.o.m nästa vecka så ska jag bara gå Tisdag-Torsdag, 2/h mer dag.
Jag får 4 dagar på raken för återhämtning.
Så nu hoppas jag givetvis att jag ska få lite mer energi så jag orkar leva.
Det kändes kanon, problemfritt och det gick min väg.'
Snacka om medvind denna vecka!
Puh!

Väl hemma så klurade jag och Mini om vissa saker vi måste fixa inför vår kryssning.
Sen packade han ihop och så kramades vi Hej Då för den här veckan och så travade han i väg i snöstormen som härjar ute.

Jag pysslade på med lite mat och så hamnade jag i ryggläge i sköna sängen och somnade.
Klockan var nog inte mycket mer än 15.30 när jag försvann.
Å hade nog sovit fortfarande om inte Fr W ringt och väckt mig 21.30.
Snacka om att luften gick ur mig när jag väl slappnade av....
Telefonsamtalet var trivsamt.
Å nu sitter jag här, inte ett dugg trött.
Inte så konstigt.
Det lär dröja innan jag tar mig till sängs igen...
...men det får det vara värt en dag som denna.
Lyssnar på bra musik, har tänt värmeljus och myser.
Sämre kan man ha det!

Sussa sött alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Åhhh, vad glad jag blir både över ditt läkarbesök och så besöket på Af idag! Visst är det liksom magiskt när någon faktiskt lyssnar på riktigt? Hoppas nu du kan njuta av dina lediga dagar. Och bli än helare.

    Kram

    SvaraRadera