fredag 14 februari 2014

Alla Hjärtans Dag...

Det höll jag fullkomligt på att glömma av.
Är man singel så blir det ju inget speciellt firande.
Det är vilken dag som helst egentligen.
Men jag har i alla fall skickat i väg en Kram till Grottmannen!

Lånad från nätet


Kan inte minnas att jag någonsin firat Alla Hjärtans Dag med någon.
Under åren jag levde i mitt äktenskap så var det jag som fick fixa till något om det skulle firas.
Tror aldrig min x-make någonsin brydde sig om den dagen.
Inte vad jag kan minnas i alla fall.
Eller så har jag ett selektivt minne, vem vet?

Åren efter skilsmässan så nope.
Godingen som jag träffade då firade väl mest troligt med sin familj.
Inte med mig så vitt jag minns...
Undrar om mitt minne är selektivt där med men jag tror inte det.

Herr H då?
Det minns jag överhuvudtaget inte.
Han hörde säkert av sig på något vis men eftersom han bodde ca 15 mil från mig så det var ju inte så lätt att ses bara hur som helst.

Korpen då?
Nej inget firande alls med honom.
Han var aldrig i byn just vid det tillfället.

Så det blir som vanligt i dag, inget firande, inget särskilt som händer, inga överraskningar.
Å lika glad är jag för det.
Förväntar mig aldrig något så då finns inget att bli besviken på.

Men det härliga i dag är ju givetvis att jag får hem alla mina tre underbara ungdomar!
Det värmer mitt hjärta oerhört och på dom kan jag slösa min kärlek!

Ha en underbar Alla Hjärtans Dag alla fina!

Kramen om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar