fredag 14 februari 2014

Ånyo en morgon...

I dag är det Fredag.
Det känns skönt att vi går mot helg.
Mina härliga ungdomar kommer till mig i dag.
Å det känns underbart.
Längtar så efter dem.

I dag har jag rehab inne i byn.
Det blir att traska in.
Tror dock att det blir en tråkig promenad då det snöat så mycket.
Gissar på oskottad gångbana.
Det känns ju lite si och så men det blir å andra sidan bra motion.
Å det är inte kallt, vi har plusgrader.
Så har det varit denna sista vecka, plus varje dag.
Tyvärr har solen inte visat sig, det har varit mulet och snöat mycket.
Men jag är glad för plusgrader, det blir så mycket lättare då.

Efter rehab ska jag titta in i en butik innan jag knallar vägen hem.
Sen när jag väl är hemma, ja då är det helg för hela slanten.
Känns gudomligt skönt må jag säg'.

Sitter lite på nålar nu.
Väntar på att kaffet ska gå klart.
Är så sugen på dagens första mest ljuvliga kopp kaffe.
Mitt svarta guld de flesta morgnar.
Det liksom kickar i gång mig.
Får mig att vakna till.
Får mig att i det lilla njuta av tillvaron.

Lånad från nätet

Tja vad vore livet utan gott kaffe?

Det blir nog en hygglig dag i dag känner jag ända ut i lilltån.
Hopp om att ni får detsamma alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Jo, ser ut som en hygglig idag här med..snö har det kommit också!
    Nu städning o sen får vi se vad det blir. Borde o handla mat till helgen!
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon. Önskar dig en trevlig Alla Hjärtans dag! Här lyser solen och fåglarna kvittar till ett par plusgrader! Ett härligt fredagsväder! *ler*

    Ha en god dag!
    Kram

    SvaraRadera