fredag 28 februari 2014

Härlig Fredag....

Det känns gott att det är Fredag och helg har jag redan nu.
Jag är inte ledsen för det.
Snarare mycket glad.
I eftermiddag så får jag hem mina underbara ungdomar så då blir det liv i grottan igen.
Känns himla mysigt.

Gårdagen var en helt okey dag.
Rehabiliteringen gick hyfsat.
Hade aningens fokuseringsproblem efter fikat.
Det ville sig inte riktigt, jag var för trött i huvudet.
Å som det nu är så är det ingen fara, jag ska ju bara jobba på i min takt och det kan ju skilja sig på dagsformen.
Det är ingen som står med piskan och stressar upp mig.

Något annat som är helt nytt för mig är 10 fikat.


Jag har nästan aldrig haft ett arbete som tillåter det.
Under alla mina år i hemtjänsten så förekom det inte.
Å särskilt inte sen dom började med dessa dataslumpsscheman.
Ingen fikarast, emellanåt var det med nöd och näppe man hann med sin lunchrast.
Så det är en ny situation att i lugn och ro sitta och dricka kaffe med mina kollegor klockan 10.
Mycket trivsamt är det och vi har en del härliga samtal om allt mellan himmel och jord under rasten.

Min chaufför släppte av mig på byn så jag kunde handla det jag glömt i Onsdags.
Jag passade på att ta ut mer medicin på Apoteket.
Det är en ren fröjd när det kostar noll kronor..
Å sen gick jag på Ica för att köpa tandkräm och kaffe.
Å kom ut med en pinfull, mycket tung kasse.
Ja se där...
Var ganska så slut på när jag kom hem.
Hade helt klart burit för tungt de två sista dagarna.
Nackdelen med att inte ha bil.
Man får bära som f-n!
Fast nu har jag allt hemma så nu dröjer det ett tag innan jag är tvungen att bära tungt igen.

Resten av kvällen gick i lättjans tecken.
Hade det bara gott för mig själv.
Lyssnade på musik, tittade på tv, pratade i telefon med Älskade E och senare Herr J.

En bra dag med andra ord!

Å det kommer denna att bli med!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!


5 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra att du har det bra och att du får barnen. Du får kanske göra lite, sedan vila och sedan göra lite igen. Så du inte får ett bakslag och blir helt liggandes.
    Jag försöker ta hand om mej så med. Det blir inte så mycket gjort men huvudvärk och tröttheten har minskat. Och nu går vi mot ljusare tider så det blir nog ännu bättre.
    Stor kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Bra dagar välkomnar vi med öppna armar. Så skönt att det känns som en bra dag... det gör tillvaron lättare. Jag har också en bra dag, lite mindre ont i min nacke och just nu har jag en sovande valp i knäet, inte helt fel!
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Låter ju skönt & ni får det säkert super mysigt :) ta hand om dig o ha en skön fredag kram

    SvaraRadera
  4. Så fint det låter :) Hoppas att du haft en fin fredag! Och att helgen blir bra!

    Kram,kram

    SvaraRadera
  5. Låter bra, gläds för din skull!

    SvaraRadera