söndag 16 februari 2014

Helig vilodag...

Njae den är väl som alla andra helgdagar.
Lagom eller så gör man inte mer än man vill.
Det där sista kan jag skriva under på.
Jag gör sällan så mycket på helgerna mer än lagar middag när barnen är hos mig.
Tycker att det räcker.
Å jag behöver vila så jag återhämtar mig och orkar med kommande veckas rehabilitering.
Inte för att jag i grund och botten tycker att detta är så givande...
Att inte orka ett skit för att jag måste vara på rehabiliteringen.
Nej ingen topp tia där inte.

Det ringde på dörren i går.
Utanför stod min fina Pappelino och hans fästmö.
Dom kom med en kasse veckotidningar.
Å så kokade jag kaffe och bjöd på sockerkakan jag bakade i torsdags.
Alltid trevligt när dom tittar förbi.


När dom åkt vidare så  lagade jag till mina härligt goda och möra fläskkotletter.
Ett gammalt koncept som funkar alltjämt.
Dom blev superbra.

Lördagsmiddagen

Vi satt länge och åt tillsammans, jag och barnen.
Pratade och njöt av den väl tillagade middagen.
Sen diskade Midi undan och så hjälpte han mig vid datorn.
Det var något som krånglade.

Efter det flöt eftermiddagen och kvällen på.
Försökte titta på tv men det var inget särskilt intressant.
Jag ser ju inte Melodifestivalen.
Tycker det är urtråkigt så jag vägrar sten.

Nåväl kvällen gick och till slut fick jag krypa ner i sängen för natten.
Mycket trött men sömnen ville sig inte.
Vet inte hur länge jag låg vaken men det är som det är.

I dag ska jag laga till baconlindad kycklingfilé.
Till det blir det wokgrönsaker, kall sås och ris eller rostad potatis.
Det sista har jag ännu inte bestämt men jag har ju tid på mig!

nu ska här gladeligen dricka kaffe, njuta av söndagen och ha det bra.
Önskar er detsamma alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Skönt att du har det ok läste inlägget om 14 feb fick du inget sms eller något av herr J så hette han väl? kärlek i all ära till barnen är väl en stor sak härligt härligt tycker jag ...hoppas även denna dag blir lugn o skön för dig kramen

    SvaraRadera