måndag 3 februari 2014

Helt plötsligt....

...anfaller skåningarna.
På bara en vecka så hör jag av både Skåne H och Skåningen.
Och jag blir helt omkullvält av deras underbara dialekt.
Liksom knockad utan att jag är medveten om det.
Helt plötsligt så sjunger skånskan inom mig när jag läser något, t.o.m tänker.
Undrar just hur jag är funtad som?

Tur dom bor på håll, annars vet man ju inte vad som skulle kunna hända.
Kanske lite likt min senaste dikt;


Bild lånad från nätet


Eoner av lust

Innan allt var över och förbi
hann tanken svepa
runt i hennes själ
ta allt i slowmotion
älska sakta
låt lusten erövra branten

låt explosionen
vara i eoner

efter det kan du sakta
plussla ihop henne igen
låta henne bli den kvinna
du vill ha
igen
och igen
och igen

Bild lånad från nätet




Eller så var det andra drömmar jag drömde...

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Visst är Skånskan vacker. ;-)
    sv:
    Skönt med helg utan Mello, eller hur? ;-)

    Ha en bra fortsatt vecka.

    SvaraRadera