torsdag 6 februari 2014

Just another day...

Jaha då är vi inne på Torsdagen då.
Sista dagen på Digitaliseringen för den här veckan.
I morgon är som bekant rehab inne i byn.
nåväl, jag ska väl lyckas få ihop mig i dag med trots att tröttheten tynger ner hela mig.
Hade jättesvårt att somna i går kväll fast jag var svimfärdig av trötthet.
Jag får det inte riktigt att stämma.
Helt klart irriterande när jag ska i väg varje dag.
Jag vet att jag skriver mycket om min trötthet och svårighet att sova men det blir så stort när jag måste i väg varenda dag på rehabiliteringen.
Jag nojar inte ner mig lika mycket när jag är "ledig".
Då blir jag inte lika störd, inte på samma sätt som nu.
Nåväl...

I går såg jag Sveriges Mästerkock.
Eller såg och såg, hade ett halvt öga på tv;n medans jag tänkte på annat.
Tänk att man blir utröstad för att man inte lyckades få ihop en rätt på korv.
Herre Jisses säger jag bara.
Det måste väl ändå vara bland det lättare man kan göra i köket.
Själv gjorde jag en korvgryta i går med en massa mums i.

Korvgryta 

Jag hade i falukorv, gul lök, tomatpuré, chili, salt, peppar, buljong, vatten, mjölk, crème fraiche, färskost med tacosmak, broccoli, morötter, blomkål och vitkål.
Som vanligt så fyllde jag upp hela stekgrytan.
Å till den serverade jag ris.
Jag behöver knappast skriva att den blev jättegod.
Mycket mjuka smaker men med en touch av styrka i.

Efter alla matlagning i veckan så har jag massor av rätter som jag fryst in.
När jag fyller hela stekgrytan blir det givetvis massor över.
Jag gillar att ha färdig mat i frysen.
Det passar mig bra att ta fram när jag exempelvis är extra trött någon dag.
Hur gör ni när ni lagar mat?
Lagar ni mycket mat eller gör ni bara så det räcker till varje middag?

En till kopp kaffe på det här så kanske huvudvärken lättar och jag känner mig piggare.
Eller?
Nej man kan inte veta så noga med mig i dagsläget.
Tycker dagsformen är usel för tillfället.
Önskar att kassan och AF skulle se mig när jag är hemma.
Hur lite energi jag faktiskt har nu då jag måste i väg på rehabilitering varje dag.
Men som sagt, vad är väl en bal på slottet?

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!




  

3 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Här blir det nog lagat endast det som vi äter upp genast. Laga inte så att man kan ta ur frysen. Kanske man skulle göra det? Fast det går ju bra att göra så som jag gör i alla fall :)
    Idag blir det städning här..vad jag nu orkar. Är ännu ganska förkyld, har börjat hosta nu också....

    Ha en bra dag !

    Kram

    SvaraRadera
  2. ÅH va gott det ser ut ja jag gör lagom med mat sen blir det alltid matlåda till mannen o in i frysen :) tycker det är bra att göra så....hoppas din dag går snabbt o snart kan du koppla av kramen

    SvaraRadera
  3. Åh vad det såg gott ut!! Jag skulle gärna smaka den grytan... mums!!

    SvaraRadera