torsdag 20 februari 2014

Läkarbesöket...

Ja då har jag träffat läkaren på psyk.
Givetvis ingen jag träffat tidigare, det var en AT läkare men jisses vilken fantastisk människa det var.
Hen lyssnade, hen trodde på mig, hen ansåg att den som vet mest om mig är just jag själv så varför misstro?
Hen gick helt på min linje att dra ner rehabiliteringen till tre dagar i veckan i stället för fem.
Dock inte utökad tid utan fortfarande två timmar per gång!
Hen gick genom mig så grundligt att ni anar inte.
Från början fram till nu.
Hen ska skriva remiss för ny samtalskontakt då hen ansåg att jag fortfarande behöver samtalen.
Hen skrev ett utlåtande/riktlinje inför mötet i morgon med AF rörande vad som blir bäst för mig just nu, alltså färre dagar.
Hen skrev ut en insomningstablett för att kolla om jag kanske möjligen kan sova bättre.
Men jag ska bara ta dem 3-4 gånger per vecka, då jag verkligen behöver sova, inför rehabiliteringen.
Jag känner mig fullkomligt omtumlad, att träffa en läkare som genomgående undersökte mig, lyssnade till mig, trodde mig, som vill jobba för mitt bästa, förstår ni denna befriande känsla jag har?
Har absolut inte landat än!

Efter besöket var över så tittade jag in till Rehab i stan.
Hen bara jublade för att jag träffat en så bra läkare.
Å så sa hen;
- Nu Millan så blir det här jättebra för dig. AF kommer inte att krångla. Nu får du tid att återhämta dig och förhoppningsvis får du mer energi på sikt. Superbra. Jag är så glad för din skull!
Har jag sagt att hen är en så bra människa för mig och har så varit sen jag påbörjade denna rehabilitering.
Hen har förståelse.
Hen ser.
Hen kommer med så mycket gott till mig.
Hen är skitbra helt enkelt.
Och hen ska vara med i morgon på mötet med AF, det känns tryggt.

Kanske kommer jag så småningom känna mig mer som en människa framöver, inte en zombie..
Det ser jag fram emot!

Nu ska jag fortsätta denna fantastiska dag med musik.
Å så blir det härliga räkmackor med barnen.
Det är ju sista kvällen här, i morgon växlar dom boende.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

Ps. Jag gillar att jag kommit upp i högkostnadsskyddet då det gäller medicinen.  I dag har jag hämtat ut medicin för 835 kronor men betalade inget alls. Jisses så skönt det är!

1 kommentar: