lördag 1 februari 2014

Lördag...

God förmiddag alla fina!

I dag är det Lördag och härligt ledig dag.
Jag ska njuta fullt ut av denna helg.
Jag har mina ungdomar här och det är alldeles underbart!

I går blev en väldigt bakvänd dag.
Jag lyckades med konststycket att försova mig.
Jag som aldrig gör det när jag har tider att passa.
Är i grund och botten väldigt plikttrogen.
Men så det kan gå.
Det hade givetvis att göra med Torsdagen och hispiga jag.
Lyckades inte varva ner efter min otroliga Gåva så klockan var sen innan jag somnade.
Å straffet kom givetvis omedelbums.
Jag försov mig.

Å när jag tappar mina vanliga lugna morgonrutin då blir dagen inte bra.
Jag kom en timme sen till Rehab inne i byn.
Hade ringt så dom visste att att jag var på väg.
Gjorde det jag skulle göra där.
Gick sen ner på byn och tog itu med en massa ärenden.
Apoteket och lösa ut mer medicin.
Blomaffär för att skicka ett blommogram till Herr J som fyller år i dag.
Banken för att sätta in pengar.
Å ICA för att storhandla.
Å handlade gjorde jag verkligen.
Tog taxi hem, packade upp varorna och ställde in där de hörde hemma.
Å nu har jag en ren och skär fröjd i hjärtat då jag har så fullt överallt.

Sen gjorde jag Chili Con Carne.

Hela stekgrytan full..

Till den serverade jag ris, två sorters blandsallad, bröd och en klick crème fraiche.
Å det var så otroligt gott.
Å så blev det en hel del att frysa in.

Kvällen för övrigt blev en lugn historia.
Jag såg "På spåret" och efter det gjorde jag kväll och kröp ner mellan svala lakan.

Ja men just det ja.
Kom på att mitt "flyt" fortsatte då jag fick brev att kassan rörande mitt bostadsbidrag.
Jag har fått för lite pengar så nu ska dom återbetala strax över 3000 kronor till mig senare i februari.
Å inte blev jag särskilt ledsen över det heller.
Jisses vad glad jag blev!
Och är fortfarande.
Nu kan jag komma på lite bättre köl än jag varit under ett bra tag.

I dag ska jag bygga ihop en köttgryta .
Grytbitarna är av gris.
Tror jag ska blanda ner en hel del gott i den som ex färska champinjoner och en massa grönsaker.
Men inte än...

Ha nu en skön och avkopplande Lördag alla fina!

Kramen om!



 


2 kommentarer:

  1. inget kul att försova sig men vad gör man? låter härligt att få tillbaka pengar :) o handla hem o fylla med mat är en skön känsla så sant önskar dig nu en skön dag kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag får tillbaka snudd på 2 000, så underbart när den ekonomiska bördan lättar lite. Det blir lite lättare att andas ett tag... kram.

    SvaraRadera