onsdag 19 februari 2014

Men så trivsamt...

....rehabiliteringen är över för i dag.
Det gick inge vidare i dag tycker jag.
Märktes att jag var för trött för jag saknade gnista.
Visst jobbade jag men fick inte så mycket gjort om jag ska vara helt ärlig.
Nu spelar det egentligen ingen som helst roll då jag inte har krav på mig att jag måste prestera si och så utan allt ska gå i min takt och utifrån min dagsform.
Det är i sig skönt men som sagt i dag var ingen bra dag!

Jag har pratat med älskade E en snabbis och med Herr J.
Som vanligt om allt mellan himmel och jord.
Nu sitter jag här vid laptopen och funderar på hur snart jag ska lägga mig på ryggen.
Jag borde stoppa något i magen innan vilan för jag har bara druckit kaffe än så länge.
Jag känner mig konstigt rastlös som jag så ofta gör när jag är för trött.
Det är som att kroppen vill sova men hjärnan säger att det finns massor av "måsten" jag borde ta itu med.
Sicket dilemma.

I morgon har jag läkartiden så jag gissar på att den hjälper till att snurret i skallen och rastlösheten.
Vill att det är Fredagseftermiddag så jag gjort bort mötena.
Vill veta vart jag står efter mötena?
Vill gå in i helgen med en skön känsla inom.
Just nu vet jag varken eller.

I morse tog jag fram Chili Con Carne ur frysen så det blir dagens middag.

Min goda Chili Con Carne

Så skönt att kunna ta fram redan gjord mat dessa dagar då jag inte har energi nog för att ställa mig vid spisen och laga till middag.
Förra gången barnen var hos mig så lagade jag himla mycket mat, just för sådana här dagar!
Jag känner mig själv, tycks det som!

Nej nu blir det att stoppa något i magen och sen tror jag att jag ska lägga mig på spikmattan en stund och se om den kan få mig att slappna av!

Ha det gott alla fina!

Kramen om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar