onsdag 5 februari 2014

Mitt i veckan..

Onsdag i dag.
Tredje dagens rehabilitering under uppsegling.
Jag är tröttare i dag än i går..

Jag dricker kaffe med en skvätt mjölk i, försöker piggna till och bli av med gruslasset i ögonen.
Mina ögon är alltid irriterade när jag är trött och mindre än när jag är pigg.
Det känns precis som skräp som skaver hela tiden men det finns inget där.
Suck!

Mörkret ligger fortfarande tätt ute men i dag är det någon plusgrad.
En temperatur jag finner behaglig.
Men nog går det upp och ner, pendlar mellan + och - och skiljer sig från dag till dag.
Själv vill jag ha tidig vår.
Helst redan nu.
Nu är det föga troligt att det skulle hända här då jag faktiskt huserar i Norrland. 
Men hoppas  och drömma kan man ju alltid göra..


Såhär såg det ut i går.

Gårdagen

Från att det dagen innan var några plusgrader och det töade för fullt till i går då temperaturen kröp ner till - 7.5.
Det var rimfrost i alla träd, mycket vackert men dessvärre var det ganska så halt ute.
Förvisso inte så konstigt då det går från + till -.
Fotot är taget på bron vid Rehabiliteringen/Digitaliseringen.

I går när jag kom hem så möttes jag av en överlycklig Midi.
Hon har fått ett ungdomsarbete i sex månader på stället hon praktiserat på.
Så himla härligt för henne.
Nu får hon en skälig lön för arbetet hon gör och så slipper hon jobba än hit, än dit.
Jag är så glad för hennes skull.
Å mer glad blev jag, flickungen hade städat lägenheten under förmiddagen då jag var i väg.
Å så det värmer mitt modershjärta då jag har så fina och hjälpsamma ungdomar.
Det underlättar verkligen för mig då jag inte har någon energi alls när jag kommer hem från rehabiliteringen.

Nu så blir det mer kaffe för Millan!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!







3 kommentarer:

  1. Hoppas att din dag blir bra!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när man har saker som man blir så glad av. Positiva saker. Glädjeämnen:-)) Ha fin dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Trist att vara trött det var jag då jag satt o väntade på sjukhuset nästan somnade till....skönt att få hjälp o snälla barn du har :) ha det gott kramen ps// otroligt vacker bild

    SvaraRadera