onsdag 12 februari 2014

Mitt i veckan...

Så är det Onsdag i dag!
Jag är fortfarande hemma.
Trodde febern var på väg bort i går men jag hade fel.
Har haft en mycket jobbig natt bakom mig.
Ytterst lite sömn, svettats och frusit om vartannat och ont i kroppen.
Det har inte varit behagligt att ligga i sängen direkt.

Nåväl, får fortsätta kurera mig, något annat är det inte tal om.
Så den här dagen blir lugn den med.
Tycker att jag känner mig piggare men det trodde jag i går med.

Ute snöar det som attsingens.
Nej, vintern vill inte ge med sig.
Den bara fortsätter och fortsätter..
Blä på ren Svenska.
Tur jag är inomhus.
Tur jag har tak över huvudet.
Det är ju många som inte har det.
Jisses så illa det måste vara att gå hemlös.
Ligga i trappuppgångar och vart man nu kan gömma undan sig.
Fy för den lede att det faktisk är så och vi har 2014.
Nej jag är så tacksam för det jag har även om det inte alltid är så mycket.

Nu är det dax att krypa ner i sängen igen.
Känner mig frusen.
Har både stickade sockar och yllekoftan på mig.
Men ibland hjälper inte ens det.

Sköt om er alla fina, ha det bäst!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Krya på dej , du fina!
    Här har vi förkylningar men ingen feber...jobbigt det också!
    Blir att fara på möte idag till gymnasiet kl 15..se vad dom säger...
    Ha en fin dag o vila, vila!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här är det sjukt också, krya på oss :-)
    Kram

    SvaraRadera