tisdag 4 februari 2014

Mörkt...

...är det ute vid den här tidpunkten.
Men när jag kliver in i bilen till rehabiliteringen så är det ljust och har jag tur, som i går, så tittar t.o.m solen fram.
Det är kallare i dag.
I går var det några plusgrader och nu är det - 7.5.
Förmodligen är det halt ute med tanke på hur det töade i går.
Ja, ja sånt är vädret.
Inget man kan styra, bara acceptera.

I går hade jag i vart fall en skaplig eftermiddag och kväll.
Tvingade mig att hålla mig uppe och vaken ända till kvällen.
Lagade Spagetti och Köttfärssås till middag.
Åt min middag i sängen.
Njöt av att vara hemma.
Tittade på "Familjen Annorlunda" klockan 20.
Tycker inte riktigt den här säsongen är särskilt bra.
Jag kanske fortsättningsvis ska hålla mig till program om mat, bak och mord.
Sådant som verkligen tilltalar mig. *L*

I dag så har jag som sagt rehabiliteringen.
Andra dagen den här veckan.
Känner mig mer trött än i går.
När jag kommer hem får jag vila och ta det lugnt några timmar.
Sen bär det av till byn och läkartid.
Den är klockan 15.
Vid den tidpunkten brukar jag vara mer död än levande..
Hoppas att det inte tar så himla lång tid.
Det är ju väldigt olika från läkare till läkare hur grundliga dom är.
Nåja, det blir som det blir.

Väl hemma lär jag inte ha någon ork kvar.
Tur jag lagade mycket mat i går så jag kan köra repris på den i dag!

Ha nu en bra dag alla fina!

Kramen om!








3 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att se dej hos mej igen :)
    Vad bra att du börjat med rehabilitering. Hoppas att det hjälper.

    Och apro på mord, tv4 fakta är ju en jättebra kanal för att se på sånt ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Kollar du inte "Tjockare än vatten"? Den tycker jag är kanonbra! Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som det blev bra till slut, och just den middagen åt vi för nån dag sedan blev galet sugen :) hopas du har ork kvar o önskar dig en skön kväll kramen

    SvaraRadera