lördag 15 februari 2014

Se då var det sluthjärtat...

...för det här året!
Å då menar jag dagen alltså.
Man vet ju aldrig om hjärtan kan dyka upp.   


Mest troligt när man minst anar det.

Gårdagen var helt okej.
Jag gick till rehab.
Det var plusgrader och skottade gångbanor.
Bitvis lite slaskigt och moddigt men på det stora hela så gick det bra.
Rehab var lugn, vi pratade om veckan som gått, om nästa veckas läkarbesök och om uppföljningen med AF nästa fredag.
Så går det en döskön kvinna där sen några veckor tillbaka.
hon är härligt pratig och vi har som lite funnit varandra.
Vi har massor att prata om.
Mycket trevligt.

Efter rehab promenerade jag hem.
Å väl hemma så bara sjönk jag in i känslan av ledighet.
Helg!
Underbart!

Älskade E ringde så vi pratade bort en stund.
Under samtalet så fick hon blombud.
Hennes karl är i Afghanistan just nu men nog sjutton fixade han blomster till henne på Alla hjärtans Dag.
Blev så glad för hennes skull och vips så kom det ett samtal från hennes karl oxå så vi avslutade vårt.

Efter samtalet så la jag mig på ryggen i sängen.
Kollade på nån mordutredning.
Somnade.
Å så skön siesta det blev.
Lagom länge så jag kände mig piggare när jag klev upp och började med middagen.
Inte för att jag egentligen gjorde så mycket.
Makaroner, köttfärssås och grönsaker. 
Köttfärssåsen tog jag fram från frysen så den var bara att tina.
Resten var väl i grund och botten ingen märkvärdig matlagning...
Mina ungdomar dök upp strax innan middagen var färdig så vi dukade i köket och satt och åt tillsammans.
Hade det mysigt, pratade om veckan som varit osv.

Sen blev det lugna gatan för den ömma modern.
Gjorde inte så mycket efter att jag diskat undan middagen.
Skulle se "På spåret" vilket jag vackert började göra och så av någon anledning så glömde jag bort vad jag tittade på men återkom till sans strax innan programmet slutade.
Tja att se början och slutet kanske räckte..
Jag är som jag är, det är så sant som det är skrivet.

I dag så håller jag dagen öppen.
Har inga särskilda planer mer än att laga middag.



I dag ska jag ta itu med ca 2 kilo fläskkotletter som ska få puttra sig möra i god buljong med morötter, lök, lagerblad och vitpepparkorn.
Sen ska jag göra sås på den goda smakrika buljongen.
Till det blir det kokt potatis, grönsaker och svartvinbärsgele.

Ha nu en underbar dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Hoppas du hade en fin lördag nu! Och härligt att det är mammavecka igen!

    Kram

    SvaraRadera