måndag 24 februari 2014

Sköna Måndagen...

Ja men då är det Måndag igen.
Tänk så dom kommer och går.
Många Måndagar blir det under en livstid.
I dag är det en bra måndag för jag är ledig.
Ska ju bara gå på rehab Tisdag- Torsdag.
Det känns jättebra.

I går så kokade jag soppa.

Grönsakssoppa
Min 10 liters kittel med härlig het grönsakssoppa.
Har gul lök,, purjolök, kålrot, vitkål, morot, broccoli, röd paprika, krossade tomater, färsk riven ingefära, finhackad spansk peppar, pressad vitlök, flingsalt, grovmalen svartpeppar, vatten och buljong i.
Den doftade och smakade ljuvligt!

Å som jag fungerar så ska jag ställa mig och göra ex. soppa så kan jag lika gärna göra mycket.
Härligt att ha i frysen och ta fram.

För övrigt så har startskottet gått för mitt projekt.
Tidigare i veckan handlade jag hem allt som jag behöver så nu finns ingen återvändo.
Bara att se till att det blir verklighet.
Men jag är grymt taggad och inställd på att jag ska genomföra det.
Det blir en spännande tid framöver....

I eftermiddag måste jag åka in till byn.
Ska gå till skatteverket och ta ut ett personbevis till Mini.
Sen träffas vi på banken och så ska det fixas ID handling.
Det behövs för kryssningens skull.

Därefter ska jag handla lite.
Diskmedel för att ta som ett ex.
Har glömt av att köpa det sista veckan.
Vissa varor säljer sig inte på egen hand...heh

Nå det lär bli en skön Måndag!
Önskar er detsamma alla fina!

Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en härlig dag!

    kram,kram

    SvaraRadera
  2. Låter skönt det där själv har jag landat i soffan för en stund sedan en lååång dag :( ha det nu så skönt å kram på dig

    SvaraRadera