söndag 23 februari 2014

Sköna Söndagen...

Ledig härlig dag igen.
Jag sov lite längre än vanligt i dag och blev väckt av telefonen.
Det var Skåningen.
Inte alla dagar jag får uppleva härlig skånska i örat då jag vaknar.
Det blev ett mycket trevligt samtal.
Å fick mig att vakna till snabbt.

Nu har jag hela dagen framför mig.
Det känns helt underbart.
Det är otroligt ljust ute sen sista snöstormen.
Å i dag så verkar solen titta fram stundtals.
En enstaka minusgrad.
Egentligen borde jag gå ut på en promenad men då jag har bestämt mig för en lugn hemmahelg enbart till får återhämtning så väljer jag att skippa den i dag.
Jag sätter mig själv i fokus denna helg.
Funderar på att eventuellt ta ett bad.
Det var länge sedans sist.
Jag brukar inte ha den ron i kroppen att jag kan njuta av badet så då har jag låtit bli.
Men i dag kanske det fungerar...

Helgen har i vart fall hitintills varit lugn och avkopplande.
Som balsam i själen..

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. åh va skönt med ett bad :) sj blir det jobb snart så ta hand om dig å njut kramen

    SvaraRadera
  2. Härligt att du haft en skön helg! Och jag hoppas du orkade ta det där badet. Det är ju så skönt att bada! Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera