tisdag 18 februari 2014

Snart sju...

...är klockan nu!
Ånyo en dag att vakna upp till.
Ännu en dag med rehabilitering.

Ska bli spännande att se hur mycket jag minns från gårdagen.
Jag fick utöka mitt arbetsområde i går.
Från att ha scannat, beskurit och sparat dokumenten i rätt format så har jag nu börjat lägga upp det jag scannat så att hembygdsföreningarna kan ta del av
I denna process så är det många steg att hålla reda på innan varje dokument är på rätt plats med rätt beskrivning, nyckelord osv.
Lite mer utmaning kan jag säga jämfört med vad jag tidigare gjort.
Var aningen snurrig i skallen i går men jag gjorde några på egen hand så jag tycker att jag fick kläm på det.

Så jag lär märka om jag minns i dag hur jag ska göra som!

Gårdagen var en hygglig dag.
Jag var väldigt trött i huvudet när jag kom hem från rehab.
Började med att byta om till hemmakläder.
Sen värmde jag på en kopp kaffe och bara rann ut en stund.
Gick lite senare på en kort promenad.
Den blev inte bra då jag har ischiaskänning just för tillfället.
Så särskilt skönt var det inte men jag fick lapa lite dagsljus.
Det var fortfarande plusgrader, takdropp och fågelkvitter men ingen sol.

Väl hemma igen så la jag mig på ryggen och vilade lite.
Middagen blev en enkel match då vi åt rester sen helgen.
Fläskkotletter alt baconlindad kycklingfilé.
Sen frös jag ner det som var kvar.

Resterande av kvällen så tog jag det lugnt.
Jag Mini och Midi kurade ihop i min dubbelsäng och såg "Familjen Annorlunda".


Vi fnissade hejdlöst när Kenneth fastnade i den trånga grottöppningen.

Å efter det var det i princip nästan dax att göra kväll.
Det var skönt att sträcka ut mig i sängen.
Jag har alltid kallt i sovrummet och ett tag innan jag lägger mig bäddar jag upp och öppnar upp täcket så när jag väl lägger mig är det så himla skönt svalt i sängen.

Nåväl, dax att göra mig i ordning inför dagen.
Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!






 

2 kommentarer:

  1. Här blir det att stiga upp runt kl 7 på vardagarna..Vi har mulet o snöblandat regn här.Längesen solen visat sej!
    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön helg :) hoppas det går bra idag och att du kan ha det skönt då du kommer hem igen :) ha det gott kramen

    SvaraRadera