söndag 2 februari 2014

Söndag..

Sista njutningsbara dagen för den här helgen.
Å njuter gör jag fullt ut.
Vaknade tidigt i morse eftersom jag kröp i säng tidigt i går.
Det är bara jag och Midi vaken men hon är på väg till jobbet så snart är jag mol allena om nu inte resterande ungdomar vaknar snart vill säga.

I går så gjorde jag en härlig köttgryta.


Stekgrytan full igen

Grytbitar av gris, kabanoss, lök, pressad vitlök, morötter, färska champinjoner, syltlök, broccoli, röd paprika, 1 burk chunky salsa, chilisås, salt, peppar, buljong, vatten, grädde och crème fraiche.
Till den härliga grytan serverade jag  kokt mandelpotatis och sallad.
Jag kan garantera er att den blev ljuvligt god.
Så underbara smaker tillsammans.

Efter middagen så tog jag mig en underbar siesta.
Inte alltför lång utan lagom.
Sen låg jag i sängen resten av kvällen och zappade runt bland kanalerna.
Nej jag såg INTE Mello.
Gillar inte det spektaklet.
Mina ungdomar däremot såg och det hördes kan jag lova...

Dagens göranden;
Fortsätta njuta av dagen.
Duscha
Laga middag.

I dag tar jag fram en laxsida ur frysen som jag ska göra något gott av.
Mest troligt så bakar jag den i ugnen på saltbädd.
Till det blir det kokt potatis, sparris och skagenröra.
Det blir nog gott det med!

Ha en underbart ljuvlig dag alla fina!

Kramen om!









4 kommentarer:

  1. Snöigt är det här idag också!
    Gillar inte Mello heller. Men såg med ett öga ;) Finland valde sin representant till ESC igår. Har videon ute i dagens inlägg...
    Blir en lugn dag denna söndag!
    Ha en bra söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. låter skönt o låter super gott det där .....ja önskar dig en skön söndag med att ha det avslappnat kramen

    SvaraRadera
  3. Åhhh, vilken skön helg Millan! Och vilken fantastisk gryta du gjort! Jag kan känna doften ända hit. *ler* Skickar dig en mängd kramar inför nästa vecka!

    SvaraRadera
  4. Åhh vilken god gryta det där ser ut. Du är en riktig mat mamma ser det ut som.:) Önskar dej en fin vecka. Kram

    SvaraRadera