tisdag 4 mars 2014

God morgon...

I dag är jag trött.
Jag trodde inte att det skulle kännas såhär men jag är trött i hela kroppen.
Tycker mig ha sovit i natt men ibland hjälper inte ens det.
Men jag är på benen.
Sitter i mitt kök vid laptopen.
Maxi lagar gröt till sin frukost.
Jag väntar på mitt kära kaffe.
Allting är som det ska vara.

Gårdagen var okey!
Jag monterade ner löpbandet.
Min bror kommer hit i eftermiddag och ska hjälpa mig att köra tillbaka det.
Pratade med chefen i går så det blev bestämt att den får gå tillbaka.
Tyvärr,  men jag hittar väl ett annat så småningom.
Under tiden gör jag det jag alltid gjort, jag promenerar utomhus.

Jag gick i väg in till byn i går och handlade lite.
Mest frukt och grönt och så något gott till Mini som har sportlov.
När jag kom hem så lejde jag Maxi till att hacka upp en ordentlig sallad och sen lagade hon middagen.
Själv åt jag fruktsallad i sängen.

Jag var så duktig att jag gjorde det sista i min ansökan om bostadsbidrag så jag är inte ute i sista minuten.
Annars har just sådana papper en förmåga att bara ligga ogjord och sen blir det värsta paniken.
Men inte i år..
I dag tar Maxi med det och lägger det i kassans brevlåda och vips är det ur världen för denna gången.

I dag har jag min rehabilitering.
Dag 1 av 3.
Det bör väl gå bra.
Vet att jag har ett klurigt dokument som ligger och väntar med.
Ett som jag lät vara sist för det var så snurrigt i huvudet.
Nå nu får jag bita i det sura äpplet och få till det i dag.

Nu är det tid för en dusch och så får dagen fortlöpa som den vill..

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!




3 kommentarer:

  1. Bra att du fick lämna tillbaka det, och det gäller att fixa sådana trista papper i tid skönt att du gjorde det, hoppas det går bra för dig i dag och att du får njuta av dagen sen kramen

    SvaraRadera
  2. Jag har en del papper här hemma som jag bored få ordning på, men mitt huvud vill inte riktigt samarbeta med mig...

    SvaraRadera
  3. Pappersarbete...ja, det har jag också svårt att ta tag i.
    sv:
    Ja, idag var de klart lugnare.
    Detsamma! :-)

    SvaraRadera