torsdag 20 mars 2014

God morgon...

Klockan är snart 06.30 och här sitter jag sen en stund tillbaka.
Tror ändå jag önskar att jag fick ligga kvar i sängen, den var så skön nu på morgonkanten.
Men så är det väl nästan alltid.

Gårdagen var en okey dag.

Får passa på nu innan mitt högkostnadsskydd går ut.
Det jag tog ut i går skulle ha kostat mig 639 kronor.
Det kostar att vara sjuk minsann men som sagt för mig, just nu, har jag fri medicin.

Uppföljningsmötet gick bra, inte för att det egentligen sas mer än hur jag mått sista veckan.

Det blir ju lite som att sitta hos en läkare, man får vända sig själv ut och in.
Det är påfrestande och tär.
Jag var slut i skallen när jag gick därifrån.

Jag tittade in till min vän Fru V och vi fick oss en fin pratstund.

Sen promenerade jag hem.
Så då har jag gått 1 mil i dag.
Inte helt fel..

När jag kom hem så diskade jag undan.
Sen satte jag igång med middagsmaten.
Jag gjorde Köttfärssoppa med svamp och grönsaker.



Jag var egentligen för trött för att laga mat men jag passade på medans jag fortfarande hade ångan uppe.
Soppan blev i alla fall jättegod.
Barnen åt och tyckte att det var supergott.
Maxi tog om..
Tur dom har en bra kock här hemma som kan skämma bort dem med god hemlagad mat.

Å sen fick jag vill inget gjort.
Försökte sova siesta men det gick inte då hjärnan var helt upp i varv.
Gick omkring och var dödens trött.
Det blir liksom inget värde då den där extremt jobbiga tröttheten omfamnar mig.

Men mitt i all trötthet så gjorde jag en liten lista.

Glädje är;

- Mina underbara barn och min familj.
- Ett fint samtal, en varm famn och en hand att hålla i.
- Mina fina vänner, ingen nämnd men absolut ingen glömd.
- En god natts sömn.
- Morgonens första kopp kaffe.
- Vårspritt i naturen.
- Sinnesro i själen även om det bara varar korta stunder. 

Ibland måste man stanna upp och tänka efter för att allt ska kännas bättre.
Särskilt när jag som i går kände mig så vansinnigt trött att jag var svimfärdig.
Då är det lätt att sänka sig själv så sådana listor är bra för sinnet.

Nu har jag denna dags rehab kvar sen är jag ledig.
Efter rehab ska jag in till byn och helghandla.
Midis pojkvän kommer på Fredag så jag får se till att ha något smarrigt hemma.
Ska bli roligt att få rå om dem.
Dom är så himla fina tillsammans, lugna och trygga.
Harmoniska.

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!






4 kommentarer:

  1. Härligt det låter :)
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter ju skönt även om det är trist att lämna sängen :) dagen rullar nog på rätt snabbt o vips är du hemma igen :) ja man blir glad av att ens barn har bra tjejer/killar det betyder mycket :) ha det gott kram

    SvaraRadera
  3. Glädjen är precis som du säger:-) Ha en bra dag..Kram

    SvaraRadera
  4. Mums med soppa!
    Ha det bra, många kramar

    SvaraRadera