onsdag 19 mars 2014

Grymt ...

...att vakna upp till reda vintern igen.
Nu har det blivit riktigt kallt oxå.
- 12 grader!
Jag fryser av bara tanken att jag måste ut i denna kyla.
Å jo jag måste verkligen ut i kylan, har uppföljningsmöte med AF i dag inne i byn under förmiddagen.
Puh, inte lär det bli en svettig 5 kilometers promenad direkt.
När jag väl ska promenera hem så kanske temperaturen gett med sig lite.
SUCK!!!

Nu anser jag att jag har all rätt att vara missnöjd och klaga för jag har aldrig gett sken över att tycka om vintern.

Det är min absolut värsta årstid.
Inför varje vinter så är jag osäker om jag kommer att överleva den.
Visst det låter kanske lite dramatiskt men så är fallet.

Nåja för vad det är värt så kommer jag att klä mig, promenera in till byn i kylan, promenera hem i stället för att lägga mig i sängen och dra något gammalt över mig.

Min pliktkänsla är stark och har alltid varit det.
Sen måste jag i ärlighetens namn säga att dom här uppföljningssamtalen inte ger mer än inre stress hos mig.
En gång i månaden är på tok för ofta.
Det är ungefär samma känsla som när man blivit sjukskriven och träffar läkare i tid och otid.
Bara får en månads sjukskrivning i stöten och de sista två veckorna går åt till att känna sig orolig för vad för typ av läkare man får träffa denna gången och hur väl läkaren lyssnar.
Enbart en stressfaktor hos någon som inte klarar av stress.
Och i fallet med dessa uppföljningsmöten handlar det mycket om vad jag presterar och vad jag ska prestera.
Sista gången var hen lugnare då jag lämnade in intyget från läkaren.
Men hur länge varar det lugnet?
Dom har ju sina direktiv och regler att följa.
Kan man fortsättningsvis ge mig en lugn rehabilitering som jag faktiskt orkar med utan att gå under på kuppen.
Jag är ju fortfarande extremt uttröttad.
Jag har jättesvårt för att känna stress, minsta lilla får mig paralyserad med en hjärtklappning som inte är av denna värld.
Jag har fortfarande en skräckinjagande ångest som rider mig hårt vissa dagar.
Nej, jag är långt i från frisk...

Äh det får bli som det blir..

Men jag glömde att skriva att mitt i all vinter och kyla så skiner i alla fall solen idag.


Ha en härlig morgon och en underbar dag alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Hm..likadant väder här...dock ingen sol o inte såå kallt..Det snöar för fullt därute..Idag blir det mestadels lugnt här. Klädtvätt o lite städ på programmet!
    Ha en så bra dag du kan..

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Jobbigt att känna så ja snön slipper vi men grått grått i dag men ledig så skönt alla fall :) ha en skön dag kramen

    SvaraRadera