lördag 15 mars 2014

Hemma nu...

...efter en mycket trivsam och oförglömlig minisemester!
Jisses så roligt vi har haft jag och mina underbara ungdomar.
Så många goa skratt.



Lite bilder;



                                        

                                        


Först frukost vid Höga Kusten bron och så bussen till Stockholm.


Medhavd lunch tog vi vid Hakksta gård, min kycklingsallad.


Framme i människobyn.



Lite fix efter resan.


Efter incheckning, i väntan på att få gå ombord.


                                   





                                            

Äntligen ombord. Vi går en runda på fartyget och kollar läget ute på däck.


Gofika under kvällens gång. Det fanns så mycket att gå runt på och titta på. I enligt "Midi" bästa stället spelade Arvingarna. Nu är ingen av oss förtjust i dansbandsmusik så det var ingen höjdare men emellanåt så spelades det lite vanlig discomusik..



Underbar frukostbuffé. Där fanns allt och vi satt länge och njöt av det goda som serverades. Å inte kunde man smaka på allt heller då magen inte orkade med. Måste tillägga att vi alla fyra sovit så gott, vilka underbart bekväma sängar vi fick.




Det var skönt och behagligt ute på däck. Man behövde lite frisk luft som kontrast mot värmen och sorlet inomhus. Vi träffade på en del glada resenärer som vi pratade titt som tätt med. Tänk vad människor är frisinnade och frispråkiga när det fått lite i hatten. Två äldre gentlemän vi träffade efter incheckningen tyckte var gång vi sågs att det var så roligt att jag var på kryssningen med mina barn...haha..



Allt roligt har även ett slut. Tillbaka till människobyn sa vi Hej då för denna gång. Vi ska absolut åka fler gånger.


Middagspaus på hemvägen. Nu blev det lugnt och skönt då hela Rörigt, störiga gänget klev av i Gävle. Äntligen lugn och ro på bussen igen.
Väl framme i Sundsvall så gick vi till bilen och stuvade i vår packning och så blev det för mig att sätta mig vid ratten och köra de ca 17 milen hemåt.
Det blev en jobbig körning då jag inte är så van att köra i mörker och så tror jag att åldern spelar viss roll.
Maxi höll mig sällskap medans Midi och Mini somnade.
Å tänk så tokigt det blev, Skuleberget hade försvunnit på hemvägen...mycket skumt!
Puh men hem kom vi, klockan var 01 när vi klev in i grottan igen.
Å skönt var det att krypa ner i sin egen säng...

Kramen om!









3 kommentarer:

  1. Vilka härliga dagar ni haft!!!! Underbart! Och tack för bilderna du bjöd på!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt :)
    Lite funderingar åt det hållet mot oktober då jag fyller 50 . att vi ska på kryssning....kalas har jag inte!
    En solig dag här med idag, men det har kommit lite snö i natt!

    Kram o ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga dagar ni haft och vad mysigt att göra en sån resa alla tillsammans!

    SvaraRadera