måndag 17 mars 2014

Jag har tur....

...som bor där jag bor.
Nåja om jag bortser att det alltid är himla mycket vinter förstås. Heh

I går morse så klädde jag mig för en promenad.


Promenadstråket kallas för Hälsans Stig och nyttjas av många.
Man möter joggare, folk med barnvagnar, de som rastar sina hundar, de som motionsgår med stavar, de som bara flanerar och de som tagit med picknick och sitter och gottar sig vid någon av rastplatserna som finns.
Hälsans Stig underhålls noga, under vintern så skottas det och under sommaren så fylls vedförråden upp hela tiden vid rastplatserna.


Promenaden går runt denna sjön.
Sjön har ett rikt fågelliv och det finns ett fågeltorn på ett ställe som man kan sätta sig i och spana och se vad som finns.
Årligen så häckar svanpar här, alltid två eller tre par och de är väldigt måna om varandra och rädda om sina ungar.

Går man runt hela sjön så landar det på 7 kilometer men det finns en kortare variant som är på runt 3 kilometer.

Jag har knappt hundra meter till denna vackra runda.
Så visst har jag tur som har närhet till så vacker natur.

I dag är det återigen Måndag.
Tyckte det nyss var förra.
Å vilken vecka jag haft.
Både träffat Grottmannen och åkt på kryssning med mina härliga ungdomar.
Men så trött jag varit i helgen, fast det är i sig inte så konstigt. 
Veckan har varit intensiv, mycket folk, många intryck att ta till mig.
Men härlig!

Den här veckan blir kanske lite lugnare.
Jag har min rehab och så har jag uppföljningsmöte på AF på Onsdag.
Till helgen kommer Midis pojkvän hit och dom har tänkt bo hos mig.
Resten av barnen växlar boende på Fredag.
Å så hade jag tänkt ha middag för Grottmannen som precis fyllt år.
Vet inte riktigt hur jag ska få till allt men det löser sig säkert.

Tror i alla fall att det blir en bra vecka!

Ha det så gott alla fina!

Kramen om!







4 kommentarer:

  1. Ja, du bor verkligen vackert! Det är en gåva att bo så nära vacker natur. Jag bor på ett liknande sätt… Visst har du haft en intensiv vecka! Men härlig *ler* Hoppas att denna vecka blir bra - på ett annat sätt! Kramar

    SvaraRadera
  2. Du bor verkligen vackert ! Nästan som hos oss :)
    Har varit med äldsta dottern o handlat mat o lite annat ..kom nyss hem o är alldeles slut.....
    Druckit kaffe har jag med..såå gott!
    Ha en fortsatt bra dag!

    Kramen om

    SvaraRadera
  3. Ser jättefint ut där du bor. Att ha så nära till detta fina är en tillgång:-) Sen ser du ut att ha haft det bra...och fortsättningsvis bra med ungdomar och med middag:-)) Ha det fortsatt bra kära du. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig promenadväg!

    SvaraRadera