måndag 3 mars 2014

Jaha, Måndagsmorgon då...

Ånyo en Måndag har tagit sin början.
Ute snöar det även i dag.
Nä vintern var sannerligen inte slut.
Däremot håller sig temperaturen i schack, några plusgrader är det allt.
Ja vitt är det, något annat finns inte att tillägga.

I dag har jag ledig dag.
Det känns gudomligt skönt.
Att vara ledig fyra dagar på raken alltså.
Och som det faller sig så tycks jag behöva den tiden för återhämtning.
I helgen kom någon form av bakslag.
Jag har varit grymt trött.
Gått i töcken.
Velat sova siesta men det har inte gått.
Å när man känner så är det bra med dessa lediga dagar.
Innan i morgon då jag ska på rehab igen bör jag vara lite piggare igen.

Projektet jag startade upp i Söndags går fint.
Det är i precis rätt tid att gå in för det.
Utan att redan nu säga vad det handlar om så går det bra.
Jag kickade till mig ordentligt när jag låg i startgropen och det håller i sig.
Det är spännande att gå in för något nytt...

Den här kommande veckan händer inte så mycket.
Jag har givetvis min rehab tre dagar.
På Fredag så växlar barnen boende igen ( än är det många dagar kvar) och på Söndag så ska jag ha middag för min morbror.
Då kvistar barnen över till mig oxå och är med på middagen.
Det ska bli hemskt trevligt.
Jag gillar honom skarpt och det är skönt att ha någon från mormors sida i mitt liv.
Då jag inte har min mamma alls.
Det ger någon form av frid inom mig att ha kontakt med honom och han är en mycket fin man.
Det finns inga som helst likheter mellan honom och mamma.
Det är svårt att tro att dom är syskon.
Nåväl, mamma är och kommer alltid vara någon form av sorg för mig även om jag förlikat mig med att inte ha henne i mitt liv.

Det är inte ofta jag tänker på henne.
Nästan aldrig om jag ska vara ärlig men det händer att hon poppar upp i tanken.
Nuförtiden så låter jag inte såna tankar irra iväg utan trycker undan dem, säger till mig själv att det där är ett avslutat kapitel i mitt liv.
Å det är nog oftare andra som tar upp henne till diskussion än jag.
Å det blir ju inte alltid så bra.
Jag har ingen lust att diskutera henne, inget blir bättre för det.
Hon är den hon är, jag kan inte göra något åt det.
Hon vill inte ha mig i sitt liv, eller mina barn för den delens skull heller.
Jag är den jag är och vill inte ha henne i mitt liv.
Så ser det ut!

Nej nu ska jag inte korka ner mig i omöjligt tänkande.
Jag ska dricka mer kaffe och njuta av dagen!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



1 kommentar:

  1. ja jag håller med dig man kan inte tvinga även om det är ens mamma så du gör rätt i det du känner :) låter skönt med 4 lediga dagar åh jag vill oxå ha det dock glad för 2 :) önskar dig en riktigt skön dag som går i ledighet kram

    SvaraRadera