torsdag 6 mars 2014

Last day....

...på rehab för den här veckan.
Det känns himla skönt.
Sen är jag ledig i dagarna tre.
Nästa vecka så ska jag gå på Måndag i stället för Torsdag.
Kryssningen ni vet...

Nåväl, sitter här som vanligt med en rykande mugg kaffe.



Tittar ut genom köksfönstret och ser att det är mulet och tråkigt men mycket ljusare med tanke på att klockan är relativt tidig.
Jag längtar efter lite sol som förgyller livet.
En sån där härlig vårsol som gör att det spritter i kroppen.
Jag längtar efter tidig vår!

I dag ska jag in till byn och handla lite efter rehabiliteringen.
Jag har ju middag på Söndag för min morbror och barnen och det är till den jag behöver lite saker.
Behöver potatis, morötter, vitlök, svartvinbärsgelé och grädde.
Steken ligger i frysen.
Å så måste jag fundera över efterrätt.
Jag tror att jag ska göra det enkelt, typ fruktsallad och glass.
Tycker att det är ett smart drag att göra bort handlingen i dag så kan jag enbart njuta av mina lediga dagar sen.

I går så fick jag brev från f-kassan.
Ny period av rehabiliteringen.
Bara att skriva under och skicka in.
Men så blev jag osäker på datum som inte stämde så jag ringde min handläggare.
Hon visste inte om att jag gått ner till tre dagar i veckan.
Jag förklarade varför och att jag gett AF det utlåtande som läkaren skrev.
Vet att jag skrivit under ett papper som innebär att AF och F-kassan kan dela materialet om mig.
Nu visade det sig att AF visst skickat ett mail om detta men som inte blivit noterat av kassan.
Ja, ja vi fick oss en kort pratstund och tydligen ska hon sitta med på uppföljningen i April.
Jag kan tillägga att dessa uppföljningar som dom envisas med att ha en gång i månaden bli stressigt inom mig.
Men återigen...regelverk!

Just nu längtar jag tills jag är hemma igen.
Längtar tills jag får göra helg.
Bara gå och såsa omkring i min ombonade grotta.
Må gott.

ha en underbar dag alla fina!


For you...

Kramen om!






4 kommentarer:

  1. Godmorgon! Här är det också mulet o grått idag! Sitter o dricker kaffet svart..blää inte alls gott. Men ingen mjölk hade vi igen heller!
    Ja, ja domdär reglerna.....
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon...låter skönt, men usch när det blir klydd med fökassan allt tar sådan tid o trist är det...låter skoj med söndags middag o gäster :) hoppas solen kommer fram o lyser på dig kramar

    SvaraRadera
  3. Men du - det låter inte helt dumt din dag.. *ler* Och så finns ju kryssningen alldeles runt hörnet!! Härligt. Ta hand om dig och njut av morgonljuset!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ta hand om dig och njut av dina lediga dagar!

    SvaraRadera