lördag 8 mars 2014

Lördagsmorgon...

Vaknade upp till blå himmel och sol i dag!
Det är riktigt ljuvligt att äntligen se solen igen.
Den har lyst med sin frånvaro under några veckor nu.
Tänk att få se en vacker blå himmel som lyses upp av härlig sol!

Perkolatorn är snart klar så jag får njuta av dagens första mugg kaffe.
Redan nu känner jag hur aromen sprider sig i köket och magen längtar efter det svarta guldet.
Nåja, jag dricker sällan svart kaffe.
Är jag hemma så vill jag ha en skvätt mjölk i.
Tycker det blir godare.
Men på jobbet dricker jag svart, för där finns ingen mjölk och jag ids inte köpa med mig mjölk för tre dagar.

Diskhon har jag fyllt upp till brädden med kallt vatten.
Där ligger nu lergrytan och gonar till sig.
Jag ska förbereda inför morgondagens middag och göra min vitlöksspäckade skinkstek.
Jag gör den redan idag då det tar lite tid och att jag sen vill att den ska vara riktigt kall när jag tar fram skärmaskinen och skivar upp den.

Lånad bild

Finns det något mer praktiskt än en egen skärmaskin.
Det är så otroligt smidigt när ett stort stycke ska skivas upp.
Bitarna blir tunna och jämna.
Värd varenda krona.
Fast jag undrar hur den liksom kom in i mitt hem.
Har en svag känsla av att x-maken hittade den på loppis eller så var det på jobbet och något som skulle kastas som han lagade till.
Nåväl, inte så viktigt, jag har en och det är jag glad över!

Senare i dag så blir det kanske en promenad om solen fortfarande skiner.
Jag har haft väldigt ont i kroppen i veckan så det får bli en promenad som inte är alltför lång.
Det sköna med att vara ledig är att jag tar dagen som den kommer.
Jag sätter inte upp jättemåsten, men allt jag gör blir bonus.

Nu ska jag njuta av denna tysta morgon!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar: