söndag 2 mars 2014

Men så trivsamt...

...att vakna upp och inse att det är Söndag!

Det har tydligen snöat i natt för nu är det vitt igen ute.
I går när jag gick ut på promenad så duggregnade det.
Borde väl ha anat att det skulle övergå till snö fram emot kvällskanten.
Nåja,  Kung Bore härjar fortfarande, han vill inte släppa sitt grepp om vintern än.
Synd, för jag vill ha vår nu!

Hade i alla fall en skön dag i går även om den gick i trötthetens tecken.
Försökte sova under dagen men det var en sån dag då det inte gick.

Jag lagade middag åt barnen.
Inte för att jag egentligen gjorde så mycket.
Hade tagit fram fläskkotletter i sås från frysen så jag tinade upp dem.
Så gjorde jag en stor grönsallad.
Å så kokade jag potatis till Mini.
Flickorna äter inte kolhydrater för tillfället.
Själv så åt jag soppa.

I dag har jag tagit fram kycklingfilé så jag får se vad jag gör med dem.
Har inte bestämt mig än.
Funderar på att ta fram lergrytan och göra något allt i ett i den.
..men får se, klockan är ännu tidig så jag har tid att bestämma mig på.

I går kväll så var det bara jag och Mini kvar hemma.
Runt 21 så kom han in i köket och tog sig ett kvällsfika.
Jag satt med honom och så hade vi det görmysigt.
Han är en sån härlig kille.
Lugn, varm, omtänksam.
Står med båda fötterna på jorden.
Han utstrålar något mycket speciellt.
Å så är han skojfrisk.
Nåväl vi satte oss vid datorn och kikade runt på kryssningen vi ska på.
Tittade ingående hur båten ser ut, hytten jag bokat osv.

Lånad bild från Birka

Blev en mycket trevlig stund och så få se dessa ögon söm glöder av förväntan.
Jisses, så det värmer ett ömt modershjärta!
Vi längtar helt klart att få åka i väg...

Efter mysstunden med Mini så tog jag mina tabletter och kröp i säng.
Låg och tittade på Poirot. 
Somnade nog ganska så omgående för jag var så trött och slut på.
Och nu är det skön Söndag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!







5 kommentarer:

  1. Oj,har ni fått snö! Här kom det snöflingor igår.....men ingen snö har vi. Jag tror nog att snön kommer än....
    Ha en härlig söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja här regnar det så tur att man var ute i går då :) låter ju hur mysigt som helst så mysigt när barnen är hemma :) hoppas din söndag blir mysig o god mat :) kramen

    SvaraRadera
  3. Låter supermysigt att åka på kryssnig och att sitta och titta innan och längta tillsammans! Kram

    SvaraRadera
  4. *ler* Vilken mysig dag! Och visst är det kul att prata om resor med sina finaste. Jag och mina två killar har diskuterat vår Londonresa nu i helgen.. Blä för snö!! Du skulle bott här - på västkusten är det ingen snö…

    Hoppas du får en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som härliga planer! :-)
    sv:
    Javisst var den fin? :-)

    He en bra början på veckan!

    SvaraRadera