fredag 21 mars 2014

Mitt projekt...

...jag påbörjade den 24 februari går över all förväntan bra.

Jag skrev ju inget om vad det handlade om men Jag har bestämt mig för att komma i trim.
Min kropp efter de senaste två årens depression har tyvärr blivit försummad.
Har ökat en del i vikt och nu kände jag mig redo att börja ta itu med det.
Jag har liksom inte haft ork för det innan.
Låtit det gå lite för långt men det är ju aldrig försent att ändra sig.
Det jag har infört är regelbundna måltider.
Har ätit så konstigt sista åren då jag mått piss rent ut sagt.
Ibland har jag kommit på under kvällen att jag inte ätit och andra dagar har jag ätit för mycket.
Å sen alla dessa mediciner jag äter och har ätit har ju definitivt inte förbättrat läget.



Det största problemet är att jag har haft för dålig balans när det gäller min kost.
Men det är inte maten i sig, jag lagar mycket bra mat, men som sagt har inte haft någon regelbundenhet särskilt mellan veckorna då jag har barnen och de veckor jag bor själv.

Nåväl, i morse när jag ställde mig på vågen så blev jag riktigt superglad.
- 7.3 kilo visade den!
Kan inte annat säga än Hurra, det jag gör fungerar alldeles utmärkt och jag går inte på någon särskild diet.
Ingen 5:2, Lchf, Gi, viktväktarna osv..
Nej jag använder sunt förnuft i kombination med mycket rörelse.
Å jag är heltaggad och har bestämt att jag ska klara av det.
Nu finns inga ursäkter längre.
Nu ska jag komma i trim så jag trivs bättre i min kropp.

Det har börjat alldeles suveränt bra.
Jag känner mig jättenöjd och glad.

Nu så kommer snart Midi och pojkvän.
Så jag ska njuta av denna helg med dom.
Som jag skrivit tidigare så är dom så otroligt fina tillsammans, lugna och trygga i sin relation.
Det är en fröjd för mig att se!

Ha nu en härlig kväll alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Wow bra jobbat! Härligt! ha en fin kväll och en skön helg med de dina, kram

    SvaraRadera
  2. MEN vad roligt!!!! Yaaaay!! *ler* Visst känns sådant bra? Och njut nu av din helg! Kramar

    SvaraRadera
  3. Vad bra jobbat :) Jag håller också på med det :) Fick ju såå mycket övervikt då jag åt kortisontabletter o nu har jag ju slutat med dem o mår betydligt bättre! Kilona rasar ;)
    Ha en fin helg!

    Kram

    SvaraRadera